100V Iwaki pumpe

Hei,

jeg har kommet over en brukt Iwaki pumpe (MD-20R-NL19) til en veldig god pris. Denne går på 100V 50/60Hz. Er dette verdt det? Noen som har erfaring med hvor stabilt utstyr evt virker med en transformator?
 
Det skulle vel ikke utgjøre noe problem å bruke en transformator, så lenge den er stor nok. Omdreiningstallet og derfor flow og løftehøyde vil jo bli litt lavere hvis den er beregnet for 60 Hz.
 
Beant skrev:
Det skulle vel ikke utgjøre noe problem å bruke en transformator, så lenge den er stor nok. Omdreiningstallet og derfor flow og løftehøyde vil jo bli litt lavere hvis den er beregnet for 60 Hz.
Iwaki er merket for både 50 og 60 hz :)
Jeg bruker 2 100 volt iwaki. Funker fint med 220-110 volt fra clas ohlson.
Ingen forskjell fra 220 volt versonen, men en ekstra klump på ledningen blir det jo :)
 
+1

Jeg bruker en MD-10, 100v til sirkulering under mesking.
Sammen med en transformator fra batterionline.no har den virket trofast i to år nå.
 
Da er man en lykkelig eier av en MD-15 til 20 pund! Dessverre var det en luring med en app som la inn bud over mitt på MD20 pumpa 30 sek før fristen gikk ut...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
På ebay.de får man dem meget billig av og til.
Jeg har fått begge mine der for under 200,- nok.
En md10 fikk jeg atpå for under hundrelappen :)
 
Godt å høre. Hvis den ikke er sterk nok så prøver jeg igjen. Nå er den på vei til svigermor i England. Blir dessverre en stund til jeg får hentet den :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
 
Tilbake
Topp