17.10.2009 Hjemmebryggertreff i Bergen

Tenker du ? dra dit ogs??

  • Ja (bor i Hordaland)

    Stemmer: 19 32,2%
  • Ja (bor lengre unna)

    Stemmer: 6 10,2%
  • Kanskje (bor i Hordaland)

    Stemmer: 14 23,7%
  • Kanskje (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei (bor i Hordaland)

    Stemmer: 20 33,9%
  • Nei (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    59
Den 17. oktober 2009 inviterer Norbrygg i samarbeid med Maltbua til hjemmebryggertreff i Bergen. Arrangementet finner sted i lokalene til Laksevåg kajakklubb i Gravdalspollen 20.

Tema for treffet er pale ale av alle slags varianter. Gahr Smith-Gahrsen vil holde et foredrag om historien til, og brygging av, pale ale, og Evan Lewis, brygger på Ægir Bryggeri i Flåm, vil også holde et innlegg. Vi ønsker at flest mulig stiller med øl, og at man tar med seg litt mat til en felles buffét.

Arrangementet starter kl. 16.00.

Inngangspris er 70 kr. for medlemmer av Norbrygg, 100 kr. for ikke-medlemmer. Det loddes ut et Corneliusfat på inngangsbilletten.

Kvelden før, fredag 16. okt., blir det  slipp av Nøgne Ø Andhrímnir Barley Wine på cask på Naboen. Norbryggmedlemmer får i den forbindelse et spesialtilbud på "husølet" Naboen Bayer og svineknoker fra pubmenyen. Mer info kommer.
 
Regner også med at det ikke er noe i veien for å dra med seg dem man måtte komme på av ølglade sjeler?
 
Forsåvidt ikke, men vi arrangerer treff først og fremst for bryggere og potensielle bryggere. Men, det er selvsagt mulig å ta med folk som er interessert i hobbyen, men som ikke har begynt å brygge ennå. Vi håper på at de fremmøtte i størst mulig grad har med seg sevbrygget øl! Treffet blir en glimrende måte å møte likesinnede på.
 
Blir nok folk som er interessert i brygging. Kan ikke tynne ut rekkene med folk som ikke tar med seg øl! Får håpe jeg har brygget noe som jeg våger å legge lagelig til for hogg innen den tid.
 
Ta med det du har uansett. Det kan være svært lærerikt å få kommentarer på øl man ikke er 100 % fornøyd med også.
 
Det vet jeg såklart, men her er det prestasjonsangsten som får forrang.
Hehe. Ja jeg vet ikke om jeg hadde tort å ta med noe av mine ekstrakt brygg om jeg skulle komme opp. Det hadde vel blitt et spark bak og ut med meg ;D
Jeg har lyst men ikke anledning til å komme til bergen. :noway:
 
Jalle skrev:
Det vet jeg såklart, men her er det prestasjonsangsten som får forrang.
Hehe. Ja jeg vet ikke om jeg hadde tort å ta med noe av mine ekstrakt brygg om jeg skulle komme opp. Det hadde vel blitt et spark bak og ut med meg ;D
Jeg har lyst men ikke anledning til å komme til bergen. :noway:

Ingen grunn til frykt for slikt! Vi vill gjerne ha med bryggere fra alle slags nivåer. På treffet i januar serverte vi to "offisielle" øl på treffet vi holdt, ett var all-grain og ett var en ekstraktversjon av samme øl. Det er fullt mulig å lage superbe øl basert på ekstrakt. Den viktigste delen av bryggeprosessen er uansett gjæringen!
 
Tanken var at det bare var å stille i døren. Vi vil ha medlemslister klare, så man betaler rett pris. Det er dog ikke egentlig et åpent arrangement, men jeg tviler på det blir noe problemer med at den lokale bermen skal crashe festen! Ta med litt mat og godt øl, så blir alle fornøyde!
 
Hei,

For en som bor mitt oppe på bondelandet på østlandet blir dette vel langt og reise for et slikt treff. Det vil sikkert være masse nyttig informasjon for oss andre på forumet som bor på andre siden av fjella.
Et forslag kanskje....kunne noen vurdere å ta opp lyd (podcast) evt. også video(videocast) av de foredragene som skal holdes og få distribuert dette ut på egnet plass, f. eks. YouTube-Norbrygg channel(?)...


Jens
 
17 Oktober settes av.

Gangavstand til lokalet  :ilike:

Var selv på treffet i vinter, og hadde med litt forskjellig. Det var godt å smake eget øl mot andres, som en referanse man er kjent med.  Samtidig var det veldig god erfaring å få tilbakemelding fra forskjellige bryggere.


Anbefales på det sterkeste å ta med eget øl. Ingen ting å frykte. Bare positivt.
 
Ja jeg har begynt oppvarmingen og har dedikert sommeren til brygging av pale ales :) IPA 1 og 2 smakes nå jevnlig, må nesten sjekke den daglige utviklingen underveis i lagringen :namnam:
 
kjartan j skrev:
Ja jeg har begynt oppvarmingen og har dedikert sommeren til brygging av pale ales :) IPA 1 og 2 smakes nå jevnlig, må nesten sjekke den daglige utviklingen underveis i lagringen :namnam:

Pass på at du ikke smaker deg tom før treffet, da!
 
Tenkte jeg måtte "bumpe" denne tråden for å minne folk om treffet.

Det nærmer seg tid for å brygge øl til å ta med! Selv har jeg planlagt å brygge det første av ølene jeg skal ha med om ca. to uker. Det blir vel ett eller to andre til også. Det "offisielle" tema for treffet er som nevnt tidligere pale ale og alle avarter av dette, men det er jo naturligvis lov å ha med seg noe annet også.
 
Tilbake
Topp