17.10.2009 Hjemmebryggertreff i Bergen

Tenker du ? dra dit ogs??

  • Ja (bor i Hordaland)

    Stemmer: 19 32,2%
  • Ja (bor lengre unna)

    Stemmer: 6 10,2%
  • Kanskje (bor i Hordaland)

    Stemmer: 14 23,7%
  • Kanskje (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%
  • Nei (bor i Hordaland)

    Stemmer: 20 33,9%
  • Nei (bor lengre unna)

    Stemmer: 0 0,0%

  • Totalt antall stemmer
    59
Hei. Det er nok begrenset med kjølemuligheter. Vi kommer til å være der en stund på fredag ettermiddag (før arrangementet på Naboen), og skal prøve å finne ut om det finnes noen lur måte å eventuelt sette øl kjølig da. Det vil selvsagt være mulig å avlevere ting da, men kjølemulighetene er jeg usikker på. På lørdagen går det an å oppbevare øl på en veranda utenfor (regner ikke med de helt sommerlige temperaturerne...). Så fort vi har en oversikt, skal vi gi info på forumet. På lørdagen regner jeg med at vi er i lokalet fra relativt tidlig på formiddagen.
 
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?
 
Odd-Rune skrev:
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?

Dørene åpnes 16.00. Ølet slippes 18.00.
 
Gahr skrev:
Odd-Rune skrev:
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?

Dørene åpnes 16.00. Ølet slippes 18.00.

Oj  :eek:

Spar en skvett til Henrik og meg da...

Vi lander ikke på Flesland før kl 19:00 og det tar sikkert en god time før vi er på Nabon.
 
Artig å se hvor mange som tar den lange turen over fjellet for å være med på Norbrygg-arrangementet i Bergen! Det viser nok at mange er veldig engasjert i hobbyen og samholdet blant hjemmebryggere!  :skitbra:

Synd jeg ikke selv kan være med dit, men jeg håper at alle andre som blir med kommer til å ha en knallhelg!  :ilike:
 
Nøisom skrev:
Gahr skrev:
Odd-Rune skrev:
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?

Dørene åpnes 16.00. Ølet slippes 18.00.

Oj  :eek:

Spar en skvett til Henrik og meg da...

Vi lander ikke på Flesland før kl 19:00 og det tar sikkert en god time før vi er på Nabon.

Vi får se om folk kan styre seg... Tipper det går greit. Ølet er jo ikke av den helt lette typen. Snakkes.
 
Nøisom skrev:
Gahr skrev:
Odd-Rune skrev:
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?

Dørene åpnes 16.00. Ølet slippes 18.00.

Oj  :eek:

Spar en skvett til Henrik og meg da...

Vi lander ikke på Flesland før kl 19:00 og det tar sikkert en god time før vi er på Nabon.

Hehe, ingen fare! Vi har totalt 18 gallons med Barley Wine stående. Det burde holde iallefall til halv ni.
 
JoachimH skrev:
Nøisom skrev:
Gahr skrev:
Odd-Rune skrev:
Gleder meg som en unge..
Tappet om ølet i dag for å få med minst mulig grums på fatet.

Når planlegges det at folk samles på naboen?

Dørene åpnes 16.00. Ølet slippes 18.00.

Oj  :eek:

Spar en skvett til Henrik og meg da...

Vi lander ikke på Flesland før kl 19:00 og det tar sikkert en god time før vi er på Nabon.

Hehe, ingen fare! Vi har totalt 18 gallons med Barley Wine stående. Det burde holde iallefall til halv ni.


Det er godt det er noen som tar annsvar og sørger for øl til folket  ;D
 
Følger med tråden og føler meg veldig  :trist:  at jeg blir ikke med. Neste gang forhåpentlighvis  :biersmile:
(kankje en skål  :biersmile: på lørdagkveld til oss Norbryggmedlemmer som  ikke kan være til stede  ;D?
 
De som eventuelt har tid kan komme innom lokalene med øl i dag mellom kl. 16.30 og 17.15. Det er ikke noe kjølerom på stedet, men en veranda (uten adkomst utenfra!) hvor ting kan stå ute. Det er meldt kjøleskapstemperaturer (men ikke frost) i natt, så det burde være helt ok. Husk å merke fat/kasser/flasker.

NB! Vær vennlig å komme i det nevnte tidsrommet. Vi har ikke tid til å være spesielt lenge på stedet i dag.
 
Ai  :roedme:  :roedme2: :bat: :doh:, er det bare jeg som går rett inn på forumsiden ?
 
Takk for kongearrangement, Gahr! Det har sneket seg inn en liten feil i oppskriften på ølet mitt. Den gjæret til 1.010 og ikke 1.017, ifølge loggen min.
 
Takk for kjekt treff ja! En god anledning til å hilse litt på folk, både bryggere, Maltbua-rune og ægir-evan. Mye godt øl må jeg si! Flotte foredrag var det også, med dyptgående historie (eller kjenner jeg Gahr rett vil du vel mene at du ga blott ga en generell introduksjon til pale alens historie?) og et personlig foredrag med Evan, som er hjemmebrygger i sitt hjerte.

Hva savnet jeg: Flere av de jeg traff kunne jeg tenke meg å sende en PM eller mail til (siden ikke alle er her på forumet) men husker verken hva de heter eller hvor de bor. Det skyldes ikke overivrig smaking, men mangel på notisblokk og visittkort :) Kunne vi hatt deltakerliste på sånne arrangement? Enten at man får en liten folder ved ankomst, så kan man spørre folk hvem de er og skrive ned evt. kontaktinfo i listen, eller i etterkant, så kan man se gjennom og huske hvem som var hvem? Et annet alternativ er å lage sånne små konferansenavneskilt med sikkerhetsnål på, det er alltid gøy å gå helt opp til noen og myse ned på bryst(ene/kassen) for å se hvem de er.
 
Deltakerliste kunne vi forsåvidt ha hatt, men den hadde blitt ganske mangelfull, da det var relativt mange som kom uten å ha sagt noe på forhånd (noe som forøvrig var helt ok!). Navnelapper er en grei idé til neste treff. Jeg har forøvrig glemt etternavnet ditt i oppskriftene ja har lagt ut!
 
Hva med et lite digitalkamera i døra, ta bilde av alle i det de betaler og så legge ut fotoliste med navn i etterkant? :)
 
Tilbake
Topp