Har nettopp kjøpt ei slik varmeplate selv og min tanke var å lage ei 5 cm høy ramme som jeg tenke bruke mellom plata og gjæringskaret. For sikkerhets skyld tenkte jeg og å feste sensoren til termostaten så langt nede på bøtta som mulig.
Nå ser jeg at mange har plata stående i kjøleskapet, står den da helt inntil eller er det luft mellom? Jeg lurte på om det kan være et alternativ å feste det permanent på veggen inne i gjæringsskapet vha. borrelås eller noe...
Fankern og... Jeg hadde ei frostvakt på 250w som bare ga meg problemer. Jeg brygger bare 12 liter i slengen, og det gir altfor liten varmelagringskapasitet! Når vørteren treffer ønska temperatur, så vil varmen i lufta rundt rekke å trekke vørteren akkurat litt for mye opp før kjølinga "får tak". Hadde jeg brukt en STC-1000 og ikke en ITC-310T så hadde jeg kanskje prøvd å fikse ei slags effektregulering, men syns ei varmeplate på 25 watt virka som svaret på mine bønner. Men ingenting skal være lett, og nå vet jeg ikke helt hvor jeg skal plassere den =)