Kan også bruke gjærnæring helt fra starten også. Har aldri opplevd at den har stoppet opp. Har fått mange gode tilbakemeldinger på min White bubbly. Dama og venninner er hvertfall glad i denEn ting jeg har merket er at hvis jeg skal ha sterkere cider og må "hjelpe" på sukkeret noe er det bedre å vente til den har spist opp de første 0.030 eller så før jeg tilsetter ekstra sukker. Det virker gi bedre smak og roligere gjæring enn å pushe den opp til 1.060 med en gang. Ved ca 18c gjæring med Mangrove Jacks M02 betyr det ekstra sukker etter ca 3 dager med aktiv gjæring (hyppig bobling). I flere batcher tilsetter jeg ikke ekstra sukker i det heletatt da jeg ofte ønsker en svakere "leskedrikk" med epler som bare har 10-11 brix. (1.040-1.044 SG Råjuice) Juicer man eplene selv har man noe bedre kontroll på hva som er i juicen forøvrig, og jeg har som nevnt fått best smak af epler som smakker som en kryssning mellom grønne og røde epler og er syrlige og sprø. For å unngå at allt blir eplemos ut av juiceren må de plukkes når de får kraftig "rosa kinn" og stenene så vidt begynner få brun skygge. Er stenene helt sorte er det neste for sent, selv om sukkernivå da ofte er 12-14 brix er det eplemos man får ut, ikke juice.