450g C02 flaske?

Nå har jeg fått meg bil igjen, så da jeg kjører like greit opp til Maltbua å henter noe av det han har jeg. Så får jeg sjekka at alt fungerer også :)
 
Adapter utan pakning seier du, blir det tett under fylling då? Har funne slange med koblingar på nettet, men dyrt. Takk for info!
 
Oddvar Demmo skrev:
protto skrev:
Adapter utan pakning seier du, blir det tett under fylling då? Har funne slange med koblingar på nettet, men dyrt. Takk for info!

Pakningen det skrytes av her,
http://shop.humle.se/se/art/trapetz-adapter-typ-2-for-regulator-till-425-g-kolsyrepatron.php adapteret mitt har ikke denne pakningen.

Det er slik adapter eg har, men stussa på dette:
"Gasflaskan bör vara tom när adaptern skruvas bort annars kan den patenterade svarta packningen skadas. Packningen pressas mot gasflaskans mynning av kolsyretrycket i gasflaskan. Om man skruvar bort adaptern när det är tryck i gasflaskan kommer packningen att töjas ut för att försöka fortsätta att hålla tätt. Detta gör att packningen kan skadas."

Korleis får du det tett utan pakning?
 
Pakning, eller tettering er det uansett, jeg har ikke det patenterte pakningen, på bildet nederst til venstre ser du den, riktignok hjemmelaget av plasten på en gammel gjæringsbøtte fordi disse tettningsringer/pakning ofte er borte når du trenger dem.
På det gamle adapteret pra Humlå lå de løs inni, garatntert å bli borte bår adapteret er demontert, det jeg har klippet til selv sitter fast.
 
Brukte hullsag fra et elektrikersett, passa nesten perfekt.  Sagde ut 10 pakninger av et plastlokk og tredde dem på en passe bolt og stramma til med en mutter før den ble satt fast i drillen.  Enkelt og greit!
 
Bruker co2 flasker fra Rustad med overgang og co2 regulator. Billig gass, men sliter med at flasken blir tom pga av at overgang/regulator løsner av seg selv fra flaska. Hvordan kan man hindre dette? Tror det ofte skjer når flaska står i romtemp. Kan det gjøre forskjell om flaska står kaldt, kontra varmt. Irriterende
 
Gamle tråd, men jeg burger CO2 regulator til sodasteam fra Bryggselv og den passer både til aga flaskene og den jeg kjøpte på Elkjøp
Har den stående i kjøleskapet og er ikke plaget med lekkasje
Tar den av når flaska ikke er i bruk
 
Tips: Clas Ohlson har «dobbel størrelse» sodastream flasker, ok pris på bytte også, (170kr).
Over dobbel pris på gassen også da sammenlignet med vanlig størrelse Wassermaxx sodastream fra Europris som jeg bruker, medlemspris 40 kr.

Gamle tråd, men jeg burger CO2 regulator til sodasteam fra Bryggselv og den passer både til aga flaskene og den jeg kjøpte på Elkjøp
Har den stående i kjøleskapet og er ikke plaget med lekkasje
Tar den av når flaska ikke er i bruk
Jeg ser ingen grunn til å ta regulatoren av flasken, skrur bare reguleringsskruen helt ut til den stopper. Det eneste man risikerer å tape da er trykket inni regulatoren, men har ikke merket at det har skjedd, jeg har samme Oxyturbo Minor regulator bare med manometer også på flaskesiden, fra Brewshop.
 
Tilbake
Topp