Dette må da funke fint for blomst, men for pellets?
Tar visst over tråden her nå.
Tar visst over tråden her nå.
Gahr skrev:Hopstopperen er ikke anbefalt hvis du kjøler i gryta, da er det stor fare for at kaldtrubet vil tette den. Den skal takle både pellets og blomst greit, men er beregnet for bruk med platekjøler.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Gahr skrev:Meget interessant. Stilte spørsmålet til produsenten, og de frarådet meg til å kjøpe den av nevnte grunn. Hvis det faktisk funker, er det jo en genial ting!
Hvilken pid? Merke model....Ugelvik skrev:Da dukket faktisk PID'en opp idag, uten noen form for bruksanvisning eller lignende, så dette kan jo bli spennende...
magne1972 skrev:Gahr skrev:Meget interessant. Stilte spørsmålet til produsenten, og de frarådet meg til å kjøpe den av nevnte grunn. Hvis det faktisk funker, er det jo en genial ting!
Min hopstopper er hjemmeprodusert, men det spiller egentlig ingen rolle, og jeg bruker humleblomst som regel.
Men ja, jeg synes det er supert, trub og humlerester fungerer nesten som et filter. Klar og fin vørter til gjæringskaret.
Bjarte H skrev:magne1972 skrev:Gahr skrev:Meget interessant. Stilte spørsmålet til produsenten, og de frarådet meg til å kjøpe den av nevnte grunn. Hvis det faktisk funker, er det jo en genial ting!
Min hopstopper er hjemmeprodusert, men det spiller egentlig ingen rolle, og jeg bruker humleblomst som regel.
Men ja, jeg synes det er supert, trub og humlerester fungerer nesten som et filter. Klar og fin vørter til gjæringskaret.
Det er stor forskjell mellom pellet og blomst og hvor lett det går tett. Så stor at jeg tipper at den ikke funker med pellet (og iallefall ikke med tilkoblet pumpe) og at den funker ok med blomst, kanskje også med pumpe.
magne1972 skrev:Hvilken pid? Merke model....Ugelvik skrev:Da dukket faktisk PID'en opp idag, uten noen form for bruksanvisning eller lignende, så dette kan jo bli spennende...
magne1972 skrev:K-sensor er ikke noe særlig.
Jeg bruker enda min.... men jeg har kalkulert og lever med feilmålingen.
De er noe billi dritt rett og slett. Min viser for mye ved lav temp, og for lite ved høy temp. Sånn er det.
Men piden er nok grei, så jeg anbefaler å finne et nøyaktigere termometer, og kalibrere piden slik at sensoren viser nøyaktig nok i området du skal bruke den på.
Jeg har gjort det, og beregner avviket til k-proben utifra det, og da fungerer det bra, selv om det piden viser i displayet ikke er virkelig temp, men beregnet temp.... Hvis den forklaringen høres logisk ut
magne1972 skrev:Den piden har ikke utgang for ssr rele.
Edit.... Jo den har vist det... Lesefeil fra meg
Her finner du koblingsanvisning.
http://www.aliexpress.com/product-f...l-YL-6SE-Brand-New-10000033-wholesalers.html
Bård skrev:magne1972 skrev:Den piden har ikke utgang for ssr rele.
Edit.... Jo den har vist det... Lesefeil fra meg
Her finner du koblingsanvisning.
http://www.aliexpress.com/product-f...l-YL-6SE-Brand-New-10000033-wholesalers.html
Jeg er neppe smart. Finner ingen koblingsanvisning på den siden. (ps. Spør ikke for meg selv, men for en venn som synes det er flaut å spørre selv. Han er også usikker på hvordan han skal koble ssr releet..)