Ugelvik
Registrert bruker
Tenkte forøvrig siden tråden heter det den heter at jeg skulle oppdatere litt med priser så langt. Kan jo være interessant for andre som eventuelt kunne tenke seg å gjøre noe av det samme. All-grain trenger tydeligvis ikke koste mangfoldige tusen!
Prisene er forøvrig uten frakt hvis ikke spesifisert.
Gryte på 36 liter, aluminium, fra okelektriske: 449,-
Bordgjennomføring, Biltema prod. nr. 254342: 39,90,-
Kuleventil, Biltema prod. nr. 860013: 49,90,-
Ovnssilikon, clas ohlson (for å lage pakning til temperaturmåler/bordgjennomføring etc), 149,-
Loctite repair extreme, clas ohlson (for å lime kjelen til treplata), 69,-
Treverk, Coop OBS bygg (minste hobbyplata de har og rundt 40-50cm med.. tja, er vel 2"x2" eller noe i den duren): ca 100,-
Varmeelement, fra Cateringparts UK på ebay: 170,- (frakt 90,- måtte ikke betale toll)
Relé, 40A solid state med kjøleribbe fra ebay: 86,- (gratis frakt, kan muligens finne billigere)
K-type temperaturmåler, fra ebay: 35,- (inkl. frakt)
PID, Modell YL-6SE fra ebay: 98,- (inkl. frakt. Selger skrudde opp prisen på denne til 114 rett etter jeg kjøpte, mulig å finne billigere?)
Total: 1245,80
Ellers trenger man småtteri som gjengetape, dette koster 15 kroner eller noe på Biltema og div verktøy. Ledninger for å koble alt sammen (du bør ha 1.5 kvadratmillimeter med det elementet) skaffet jeg fra clas ohlson ved å kjøpe grenuttak med 1.5m ledning til 28 kroner.
Skal sies at i praksis må man nok ut med noen hundrelapper i frakt om man ikke har tilgang til butikkene direkte.
Edit: Glemte ovnssilikon ...og loctite.
Gryte på 36 liter, aluminium, fra okelektriske: 449,-
Bordgjennomføring, Biltema prod. nr. 254342: 39,90,-
Kuleventil, Biltema prod. nr. 860013: 49,90,-
Ovnssilikon, clas ohlson (for å lage pakning til temperaturmåler/bordgjennomføring etc), 149,-
Loctite repair extreme, clas ohlson (for å lime kjelen til treplata), 69,-
Treverk, Coop OBS bygg (minste hobbyplata de har og rundt 40-50cm med.. tja, er vel 2"x2" eller noe i den duren): ca 100,-
Varmeelement, fra Cateringparts UK på ebay: 170,- (frakt 90,- måtte ikke betale toll)
Relé, 40A solid state med kjøleribbe fra ebay: 86,- (gratis frakt, kan muligens finne billigere)
K-type temperaturmåler, fra ebay: 35,- (inkl. frakt)
PID, Modell YL-6SE fra ebay: 98,- (inkl. frakt. Selger skrudde opp prisen på denne til 114 rett etter jeg kjøpte, mulig å finne billigere?)
Total: 1245,80
Ellers trenger man småtteri som gjengetape, dette koster 15 kroner eller noe på Biltema og div verktøy. Ledninger for å koble alt sammen (du bør ha 1.5 kvadratmillimeter med det elementet) skaffet jeg fra clas ohlson ved å kjøpe grenuttak med 1.5m ledning til 28 kroner.
Skal sies at i praksis må man nok ut med noen hundrelapper i frakt om man ikke har tilgang til butikkene direkte.
Edit: Glemte ovnssilikon ...og loctite.