Tenkte forøvrig siden tråden heter det den heter at jeg skulle oppdatere litt med priser så langt. Kan jo være interessant for andre som eventuelt kunne tenke seg å gjøre noe av det samme. All-grain trenger tydeligvis ikke koste mangfoldige tusen! Prisene er forøvrig uten frakt hvis ikke spesifisert.
Gryte på 36 liter, aluminium, fra okelektriske: 449,-
Bordgjennomføring, Biltema prod. nr. 254342: 39,90,-
Kuleventil, Biltema prod. nr. 860013: 49,90,-
Ovnssilikon, clas ohlson (for å lage pakning til temperaturmåler/bordgjennomføring etc), 149,-
Loctite repair extreme, clas ohlson (for å lime kjelen til treplata), 69,-
Treverk, Coop OBS bygg (minste hobbyplata de har og rundt 40-50cm med.. tja, er vel 2"x2" eller noe i den duren): ca 100,-
Varmeelement, fra Cateringparts UK på ebay: 170,- (frakt 90,- måtte ikke betale toll)
Relé, 40A solid state med kjøleribbe fra ebay: 86,- (gratis frakt, kan muligens finne billigere)
K-type temperaturmåler, fra ebay: 35,- (inkl. frakt)
PID, Modell YL-6SE fra ebay: 98,- (inkl. frakt. Selger skrudde opp prisen på denne til 114 rett etter jeg kjøpte, mulig å finne billigere?)
Total: 1245,80
Ellers trenger man småtteri som gjengetape, dette koster 15 kroner eller noe på Biltema og div verktøy. Ledninger for å koble alt sammen (du bør ha 1.5 kvadratmillimeter med det elementet) skaffet jeg fra clas ohlson ved å kjøpe grenuttak med 1.5m ledning til 28 kroner.
Skal sies at i praksis må man nok ut med noen hundrelapper i frakt om man ikke har tilgang til butikkene direkte.
Edit: Glemte ovnssilikon ...og loctite.
Gryte på 36 liter, aluminium, fra okelektriske: 449,-
Bordgjennomføring, Biltema prod. nr. 254342: 39,90,-
Kuleventil, Biltema prod. nr. 860013: 49,90,-
Ovnssilikon, clas ohlson (for å lage pakning til temperaturmåler/bordgjennomføring etc), 149,-
Loctite repair extreme, clas ohlson (for å lime kjelen til treplata), 69,-
Treverk, Coop OBS bygg (minste hobbyplata de har og rundt 40-50cm med.. tja, er vel 2"x2" eller noe i den duren): ca 100,-
Varmeelement, fra Cateringparts UK på ebay: 170,- (frakt 90,- måtte ikke betale toll)
Relé, 40A solid state med kjøleribbe fra ebay: 86,- (gratis frakt, kan muligens finne billigere)
K-type temperaturmåler, fra ebay: 35,- (inkl. frakt)
PID, Modell YL-6SE fra ebay: 98,- (inkl. frakt. Selger skrudde opp prisen på denne til 114 rett etter jeg kjøpte, mulig å finne billigere?)
Total: 1245,80
Ellers trenger man småtteri som gjengetape, dette koster 15 kroner eller noe på Biltema og div verktøy. Ledninger for å koble alt sammen (du bør ha 1.5 kvadratmillimeter med det elementet) skaffet jeg fra clas ohlson ved å kjøpe grenuttak med 1.5m ledning til 28 kroner.
Skal sies at i praksis må man nok ut med noen hundrelapper i frakt om man ikke har tilgang til butikkene direkte.
Edit: Glemte ovnssilikon ...og loctite.