Hei alle,
Jeg tenkte å prøve meg for første gang på å brygge etter oppskrift, og ikke bare ølsett. Jeg har sett at Holmentoppen har lagt ut oppskriften til sin utepils, som unektelig høres meget god ut, og tenkte å prøve meg på den. Oppskriften gir anvisning på følgende malt:
4.75 kg (93.1%) — BestMalz Pilsen Malt — Grain — 3.5 EBC
200 g (3.9%) — BestMalz Chit Malt — Grain — 2.5 EBC
150 g (2.9%) — BestMalz Acidulated — Grain — 6 EBC
Når det gjelder pilsmalt kommer det nok til å gå en del av det fremover, så jeg tenkte å kjøpe 25 kg-sekker med hel malt og lagre. Og har da sett på følgende alternativ:
Er det noen som har erfaringer med noen av disse malttypene, som vil dele? Eventuelt vil anbefale andre?
Når det gjelder de siste tenker jeg på følgende:
Ser det er litt annen ebc, men vil det kunne fungere? Er det eventuelt andre, bedre typer å finne?
Jeg tenkte å prøve meg for første gang på å brygge etter oppskrift, og ikke bare ølsett. Jeg har sett at Holmentoppen har lagt ut oppskriften til sin utepils, som unektelig høres meget god ut, og tenkte å prøve meg på den. Oppskriften gir anvisning på følgende malt:
4.75 kg (93.1%) — BestMalz Pilsen Malt — Grain — 3.5 EBC
200 g (3.9%) — BestMalz Chit Malt — Grain — 2.5 EBC
150 g (2.9%) — BestMalz Acidulated — Grain — 6 EBC
Når det gjelder pilsmalt kommer det nok til å gå en del av det fremover, så jeg tenkte å kjøpe 25 kg-sekker med hel malt og lagre. Og har da sett på følgende alternativ:
Viking Pilsner Malt - Ølbrygging AS
Viking Pilsnermalt er kjent for sin gode kvalitet og forutsigbare utbytte. Dette er en lys basemalt som inngår i de fleste lyse ølstiler.
www.olbrygging.no
Pilsmalt (4 EBC) sekk 25 kg
Gir et friskt og rent maltpreg. Egne priser ved forsendelse av hele sekker malt. Kontakt oss før bestilling.
bryggerlosjen.no
Extra Pale Premium Pilsner 25 kg hel - Ølbrygging AS
Her finner du Malt Extra Pale Premium Pilsner 25 kg hel. Vi tilbyr en rekke produkter og utstyr til ølbryggingen. Besøk oss i dag for en hyggelig handel!...
www.olbrygging.no
Er det noen som har erfaringer med noen av disse malttypene, som vil dele? Eventuelt vil anbefale andre?
Når det gjelder de siste tenker jeg på følgende:
Château Chit Barley Malt Flakes 1 kg - Ølbrygging AS
Her finner du Malt Château Chit Barley Malt Flakes 1 kg. Vi tilbyr en rekke produkter og utstyr til ølbryggingen. Besøk oss i dag for en hyggelig handel!...
www.olbrygging.no
Château Acid malt - Ølbrygging AS
Château Acid malt er et malt som er syrnet med melkesyrebakterier. Dette gjør at maltet hjelper med å senke pH i mesken. Maltet bidrar også med skumfasth...
www.olbrygging.no
Ser det er litt annen ebc, men vil det kunne fungere? Er det eventuelt andre, bedre typer å finne?