gustavf
Administrator
Jeg tror du finner tallene for 2022 i landsmøtepapirene.Hvor mange medlemmer er det i hhv. Oslo og Akershus?
Jeg tror du finner tallene for 2022 i landsmøtepapirene.Hvor mange medlemmer er det i hhv. Oslo og Akershus?
Jeg vurderer å foreslå det. Skal snakke med noen folk for å lufte stemningen først. Stoler ikke helt på at forumet er representativt.For ordens skyld, jeg kommer ikke til å levere noe forslag om sammenslåing. Jeg er i utgangspunktet negativ til ideen. Min interesse i spørsmålet var rein organisasjonsnerding.
Virker som om forumet er delt på midtenJeg vurderer å foreslå det. Skal snakke med noen folk for å lufte stemningen først. Stoler ikke helt på at forumet er representativt.
Jeg er for. Så nå står det 2-1!Virker som om forumet er delt på midten
Erikraude mot
Børre for
Men du hører vel uansett til et helt annet fylkeslag?Jeg er for. Så nå står det 2-1!
jo - men det er Akershus, så jeg er litt meningsberettiga, vel? Man må jo være to for å danse tango.Men du hører vel uansett til et helt annet fylkeslag?
At man skal kunne søke fylkeslaget om midler til aktivitet forutsetter et ganske velfungerende styre, og det er det mer sannsynlig at man får i et større fylkeslag. Det vil også være lettere for fylkeslaget å si ja til slike initiativ om målgruppa for arrangementet i betydelig grad sammenfaller med ansvarsområdet til fylkeslaget.Man trenger ikke et styre for å skape aktivitet.
Tilbake i 2014/2015 dro Tor i gang en samling på Cafe Sara for å smake håndpumpet Real Ale.
Mange traff hverandre for første gang, og disse folka har jeg møtt jevnlig de siste ti årene. Flere av disse har siden hatt tillitsverv i Norbrygg.
Alle kan søke midler fra fylkeslaget om man har gode aktiviteter.
Smakesamlinger med hjemmebrygg
Usmakesamlinger
Pub / quiz kveld
Byttekvelder (øl mot øl)
…
Ikke la dere stoppe av trange rammer. Spreng dem
Det naturlige er vel å opprette bryggerlaug i områdene som er aktuelle. Lauget kan søke fylket om midler til aktiviteter.Et alternativ er jo også å dele opp Akershus i 3, hvis medlemsgrunnlsget er stort nok i alle deler; Romerike, Follo og Asker&Bærum.
Hvis det er f.eks. 100 medlemmer i hver region så er det nok til å få god, lokal aktivitet. For meg høres det minst like bra ut som sammenslåing.
Kommune | Antall |
Asker | 91 |
Aurskog-Høland | 9 |
Bærum | 122 |
Eidsvoll | 19 |
Enebakk | 5 |
Frogn | 13 |
Gjerdrum | 5 |
Hurdal | 2 |
Lillestrøm | 82 |
Lunner | 6 |
Lørenskog | 29 |
Nannestad | 10 |
Nes i Akershus | 12 |
Nesodden | 14 |
Nittedal | 25 |
Nordre Follo | 53 |
Rælingen | 19 |
Ullensaker | 31 |
Vestby | 17 |
Ås | 13 |
Delegater | Delegater | |
sammenslått | delt | |
Norbrygg Agder | 3 | 3 |
Norbrygg Akershus | 4 | |
Norbrygg Buskerud | 1 | 1 |
Norbrygg Finnmark | 1 | 1 |
Norbrygg Hedmark | 1 | 1 |
Norbrygg Hordaland | 3 | 4 |
Norbrygg Møre og Romsdal | 2 | 2 |
Norbrygg Nordland | 1 | 1 |
Norbrygg Oppland | 1 | 1 |
Norbrygg Oslo | 7 | 4 |
Norbrygg Rogaland | 5 | 5 |
Norbrygg Sogn og Fjordane | 1 | 1 |
Norbrygg Telemark | 1 | 1 |
Norbrygg Troms | 1 | 1 |
Norbrygg Trøndelag | 2 | 2 |
Norbrygg Vestfold | 1 | 1 |
Norbrygg Østfold | 1 | 1 |
32 | 34 |
....mangoneipadrikkere fra Grünerløkka (dårlig forsøk på ølifsering av forslitt floskel) i styret, ....