Jeg bruker et fint online program, beerlabelizer.com, for å lage etiketter til ølflaskene mine. Ved å betale litt ekstra, er jeg premium-bruker, og får tilgang til mange fine design jeg kan fylle inn med egne bilder og tekst, og skrive ut etikettene (via Office Publisher) på min fargskriver. Passelige klistrelapper (seks på arket) er lett å få kjøpt, men de vanlige lappene har et sterkt lim som det er et helvete å få av når jeg skal gjenbruke flaskene. For noen år side bestilte jeg (etter råd fra forumet) en pakke med 100 ark (á 6 etiketter) fra USA (onlinelabels.com) med et svakt lim som var lett å få av. Men med frakt og toll ble de fryktelig dyrt, nærmere en tusenlapp, tror jeg. Og nå har jeg brukt opp alle arkene.
Men så slo det meg at så slo det meg at slike navnelapper som vi gjerne får på konferanser (som kan klebes på tøyet og tas lett av igjen uten å sette limmerker) burde også egne seg for mitt bruk. Utfordringen er at de vanlige "navnelappene" er langt mindre (og smalere) enn standard øletiketter (12 pr. A4-ark, tror jeg). Men kanskje finnes de også i et mer egnet format.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt slike etikett-ark her i Norge? Jeg spurte på Staples, men de hadde ikke slikt.
Men så slo det meg at så slo det meg at slike navnelapper som vi gjerne får på konferanser (som kan klebes på tøyet og tas lett av igjen uten å sette limmerker) burde også egne seg for mitt bruk. Utfordringen er at de vanlige "navnelappene" er langt mindre (og smalere) enn standard øletiketter (12 pr. A4-ark, tror jeg). Men kanskje finnes de også i et mer egnet format.
Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt slike etikett-ark her i Norge? Jeg spurte på Staples, men de hadde ikke slikt.