Det er sannsynligvis bimetall-termostaten som slår ut. Du finner den hvis du tar av lokket under, den er skrudd fast i bunnen på kjelen og skal kutte strømmen hvis det blir for varmt.
Jeg hadde det samme problemet på min og byttet den ut med en som tåler litt høyere temperatur (180 grader) før den slår ut.
Thermostat ksd301-G 180 degrees 10/250 VDE x Oven Replacement 180 ° cupcake oven pizza | eBay
Jeg styrer den med en EZboil fra Auber. Den har mulighet til å styre etter både temperatur og effekt. Den må kjøpes fra USA, så med dagens valutakurser og fraktpriser blir den nok ikke billig.Jeg har en BB60 Automatic, som får opp E3 på displayet umiddelbart etter at jeg skrur den på. Har byttet bimetall termostaten, uten at det hjalp. Garanti og reklamasjonstiden er utløpt. @Amarillo styrer du den med en PID kontroller eller lignende? Jeg har en STC-1000 liggende. Den pluss noe som regulerer effekten på varmeelementet er kanskje nok?
Bruker ikke mye strøm for å skru av og på et SSR reléJeg styrer den med en EZboil fra Auber. Den har mulighet til å styre etter både temperatur og effekt. Den må kjøpes fra USA, så med dagens valutakurser og fraktpriser blir den nok ikke billig.
STC-1000 kan nok ikke brukes, den er godkjent for maks 10A. Da er det nok bedre å kjøpe en billig pid og noe som kan regulere effekt.
Vet du hva E3 betyr?
Jeg styrer den med en EZboil fra Auber. Den har mulighet til å styre etter både temperatur og effekt. Den må kjøpes fra USA, så med dagens valutakurser og fraktpriser blir den nok ikke billig.
Riktig. Med mindre som @PetterL sier, dersom den kan styre en SSR som tar 220VAC som input.STC-1000 kan nok ikke brukes, den er godkjent for maks 10A. Da er det nok bedre å kjøpe en billig pid og noe som kan regulere effekt.
Nei, ikke funnet noe dok. Så vet ikke mer enn denne tråden på forumet, som tydeligvis er noe annet.Vet du hva E3 betyr?
Det er sant, med en SSR i tillegg så kan den brukes.Bruker ikke mye strøm for å skru av og på et SSR relé
Ja, den er fin, men hvis du skal bruke den sammen med en STC-1000 må du ha en likestrømskilde på mellom 3 og 36 volt i tillegg for å trigge den.Ligger på $47. Men trenger vel en SSR så vidt jeg skjønner. 3000W var,element, så er vel en 16A SSR OK. Er denne OK
Nop. Koblet fra temperatursensor. Da viste displayet 2 grader. Skrudde på, og E3 umiddelbart :-(Det ser ut som at E3 kommer på grunn av overoppheting, det er vel noe feil med temperaturmålingen på din da.