magne1972 skrev:Du trenger:
http://www.ebay.com/itm/20-OFF-Digi...ltDomain_0&hash=item336e01fa33#ht_5572wt_840
Samt en pumpeløsning for sirkulasjon. Der er det mange forskjellige løsninger til like mange priser
Bjarte H skrev:Sirkulering under mesking og mesking på flere temperaturer er ikke et must for å brygge godt øl. Det er mange modifiseringer og forskjellige måter å gjøre ting på med BB30, og det tror jeg skremmer mange som vurerer å kjøpe BB30.
Selv ville jeg ha isolert den godt med feks. liggeunderlag og valgt en av de to måtene her:
1) Enstegsmesking uten sirkulering. Det vil bli noe temperaturfall, men det er sikkert ikke mer enn at å skru på varmeelementet for et halvt minutt et par ganger i løpet av meskingen gjør kål på det meste av varmetapet. Resirkulere noen liter manuelt når maltrøret er hevet før skylling.
2) Ha pumpe som sirkulerer gjennom hele meskingen med PIDstyring av varmeelementet og temperatursensor på pumpens utløp i toppen av maltrøret.
janvad skrev:Du har vel ikke noen linker til de delene jeg trenger separat for og u
nngå 200 grensen magne?
I eller rett ved utløpet av pumpa på toppen av maltrøret.janvad skrev:Den sensoren som er på pid som magne linker til hvor skal den monteres? Skal den ned i mesken? Eller er jeg på villspor?
Bjarte H skrev:I eller rett ved utløpet av pumpa på toppen av maltrøret.janvad skrev:Den sensoren som er på pid som magne linker til hvor skal den monteres? Skal den ned i mesken? Eller er jeg på villspor?
janvad skrev:Bjarte H skrev:I eller rett ved utløpet av pumpa på toppen av maltrøret.janvad skrev:Den sensoren som er på pid som magne linker til hvor skal den monteres? Skal den ned i mesken? Eller er jeg på villspor?
Ok, takk. Hvordan er det man kobler til pid til bb? Noen som har noe tegninger eller forklaring på det? Blir mange spørsmål nå...
janvad skrev:Blir mange spørsmål nå...