Beer Brew Automatic kommer......

Først så vil eg dele mine erfaringer med BB60 v1 og kundebehandling på ol brygging.no
Eg kontaktet ol brygging før eg kjøpte og virket sikkert som en slik standard kunde som bare maser og aldri kjøper. Eg fikk hyggelige konstruktive og nyttige svar. Det var en av grunnene til at eg kjøpte, og rg har ikkje angret et sekund. Da eg klare å brenne fast hele meske ved et uhell var olbrygging på plass med råd om vask og hvordan eg skulle unngå det neste gang.

Ja der har vært eit par ting som wg har frustrert meg over.
1. Eg kunne tenkt meg en annen kran for å kunne koble til platekjøler og sirkulasjonspumpe. (Men det er jo den som leveres standard nå?)
2. Eg kunne tenkt meg litt bedre temperaturkontroll når eg startet å brygge. (Men eg har lærd meg hvordan den fungerer så nå går det uten problem)
3. Eg vurderte å lage meg et slikt meskersil som var på senere utgaver bb30. (Og k dag ser eg at det selges I nettbutikken så det er enkelt å fikse)

Alt I alt er eg veldig fornøyd med BB60 og olbrygging. Eg hadde tenkt å kjøpe ny kran, platekjøler, og sirkulasjonspumpe og fikse på den gamle maskin mi. Men nå må eg nesten vente og prøve å forklare til forloveden hvorfor eg trenger å bruke noen lapper på ny "leke"...

Hmmm dere trenger vel ikkje ein produkttester ;p

Jeg skal prøve å svare på spørsmålene dine:
1. Det er bedre å kjøle ned med en coil fordi da blir hele vørteren kjølt ned. Med platekjøler blir bare det som går igjennom kjøleren kjølt ned. Når hele blandingen blir fort kjølt ned så beholder en mer av humlesmaken. Og det er svært viktig for sluttresultatet på de fleste øl. På Automaticversjonene er det i tillegg en whirlpoolfunksjon som gjør at kjølingen går meget raskt.
2 På disse nye er nøyaktigheten mye bedre. +-1 grad!
3 Både BB30 og BB60 automatic blir levert med både silkar og silbunn. Så kan en velge hva en ønsker å brygge med.
 
Fått noen dato for når den kommer i salg?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi er rammet av Kinesisk nyttårsfeiring. Den første containeren var klar for utskipning, men da den kom til havna så tok arbeiderne ferie. Dermed har den stått der fram til nå. Den blir sendt nå denne uken. Det betyr at den kommer til oss i månedskifte mars/april
 
Jeg har et spørsmål om stigerøret på utsiden: På modellen dere viste på PF, var røret kortere enn selve kjelen. Dette innebærer at man vil søle, om væskenivået er høyere inne I kjelen, og man skal bytte fra Sparge- til Whirlpool.

Husker jeg riktig? Hvordan vil dette se ut på den ferdige modellen?

12509460_1226598140689953_1232714928136364282_n.jpg
 
Sist redigert:
Jeg har et spørsmål om stigerøret på utsiden: På modellen dere viste på PF, var røret kortere enn selve kjelen. Dette innebærer at man vil søle, om væskenivået er høyere inne I kjelen, og man skal bytte fra Sparge- til Whirlpool.

Husker jeg riktig? Hvordan vil dette se ut på den ferdige modellen?

Du husker riktig - rører står noe under kanten, men i praksis når vi har brygget på disse vil nivået på vørteren stå under når ferdig kokt og du bytter til whirlpool. Men som du sier vil det kunne komme noe ut av røret dersom nivået er høyere. Vi har allerede tatt opp problematikken med fabrikken, slik at neste produksjon får rør som er litt lengre (men vi må samtidig justere lengden på whirpool rører også).
 
Takk for svar. Jeg har vært strålende fornøyd med min BB30, og har aldri hatt noen feil med min, bortsett fra at noen detaljer kan diskuteres om de egentlig er gjennomtenkt. Uansett er det prisverdig at noen tar jobben med produktutvikling slik dere har gjort.
Om automatikken og temperaturstyringen på den nye er god, så tegner jeg meg opp når den nye kan leveres. Da blir det en BB60, og jeg gledere meg allerede! :)

Edit: Da jeg er skremmende gjerrig, vil jeg vente på det forhøyde røret! :)
 
Sist redigert:
Det må jo sies at på røret er det jo også en kulekran. Hvis denne stenges når en tar av slangen til lokket, så søler en jo ikke - selv om gryta er smekkfull. Det er jo bare hvis en ikke stenger krana at dette kan være et problem.
 
Hvis dere får dem I mars april, når trur du de blir tilgjengelig I nettbutikken deres?

Sent fra min SM-G850F via Tapatalk
 
Så den akkurat i nettbutikken deres. Må inrømme at jeg har fått lyst på en sånn. Når får vi se en video av den i bruk ?
 
Hvis dere får dem I mars april, når trur du de blir tilgjengelig I nettbutikken deres?

Enkelt svar: umiddelbart :) - så fort vi får den inn vil vi gjøre den tilgjengelig for salg. Vi venter på endelig ETA. Så tar det alltid litt tid med tollklarering, transport og tømming av containeren. Men vi informerer når vi har noen konkrete datoer.
 
Vil noe butikker I Oslo ha/få en fysisk modell man kan se på?

Beklager litt tregt svar. I Oslo er det Ølakademiet som er forhandler av vårt utstyr. Jeg kjenner ikke til hvilke planer de har for å ta inn Automatic. Foreslår at du stikker innom og ber dem om å bestille noen ;)
 
Tilbake
Topp