Beer engine eller håndpumpe - Grei ut!

Det er ingenting i veien for å lage fint skum med vanlige kraner, man må bare vite hvordan man skal behandle dem. Beergas ble vel forøvrig først tatt i bruk for å etterlikne cask-øl.  Kluet med cask-øl er lavt kullsyreinnhold. Håndpumper er bra, men ikke nødvendig.

Se om du får fatt i "Pipeline". Jeg bruker det til rensing. Det fungerer veldig bra på alle mine kraner og pumper. ellers er jo kaustisk sode et vaske-alternativ. Vil tippe det er skit i pumpen.
 
Gahr skrev:
Et Corneliusfat som er i stand skal ikke behøve noe spesielt trykk for å være tett.
ikke når fatet først er trykksatt, men det trenger trykk for å blåse seg tett i utgangspunktet.
Ihvertfall etter min erfaring med både nye og brukte fat med nye og brukte o-ringer/tettninger.
 
Gahr skrev:
Har aldri hatt problemer, selv ved ettergjæring på fat uten trykksetting.
Jeg ga ihvertfall opp, og trykksetter alle fat....
er fatet fult spiller det uansett ingen rolle, men bedre føre var.........
 
Etter Bjorleik fikk eg utrolig lyst på ei handpumpe, sjølv om det er nok andre faktorer/Gahr som gjorde at det ølet smakte veldig godt.  Har sett på ei reconditioned Angram clamp on pump, men  hvilket sylindervolum er å annbefale? 1/4 pint eller 1/2 pint?  Skulle tru det er best til mitt bruk med minst øl i pumpa, slik at eg ikkje får ein 1/2 pint med romtemperert øl kvar gang eg bruker pumpa, eller?
 
Torvald skrev:
Etter Bjorleik fikk eg utrolig lyst på ei handpumpe, sjølv om det er nok andre faktorer/Gahr som gjorde at det ølet smakte veldig godt.  Har sett på ei reconditioned Angram clamp on pump, men  hvilket sylindervolum er å annbefale? 1/4 pint eller 1/2 pint?  Skulle tru det er best til mitt bruk med minst øl i pumpa, slik at eg ikkje får ein 1/2 pint med romtemperert øl kvar gang eg bruker pumpa, eller?

Takk for ros! Jeg vil absolutt anbefale 1/4 pint, av samme grunn som du nevner.

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
 
Jeg kjøpte etter hvert en pumpe fra http://www.cfbs.co.uk Jeg er veldig fornøyd med denne. Angram har fått stemplet rolls royce innen handpumper, min er kanskje mer en volkswagen eller en volvo, men funker så langt som snus altså :)
 
Beklager sent svar på denne. Jeg betalte 205 pund for en kit som innehold slange, sparkler og en cask valve koblingssak som jeg foreløpig mangler fat til ;D Frakt og toll kommer i tillegg
 
Tilbake
Topp