BeerBug wifi

Hei,

Noen som har dimensjonene på denne? Hvor langt stikker den opp fra gjæringsbøtta?
(Bruker Samsung vinskap, begrenset med klaring)
 
Man kalibrerer i vørter eller vann når man starter bryggingen. Skal feilsøke mer og teste igjen.

Tar høyde for brukerfeil selv om jeg ikke ser hva som kan ha gått galt denne gangen.
 
Nerden i meg har veldigt lust på en av disse. Men har lest flere plasser at (noen) folk har til dels store problemer med nøyaktigheten. Og det at du må betale etter en subscription-modell for at kunne endre avanserte settings blir litt feil imho (til tross for at den summen ikke er spesiellt stor)
 
Kanskje den er avhengig av temperaturmåling i vørteren og ikke omgivelsene hvis den skal være mer nøyaktig.
 
image.jpg Ny måling. Gjæren har lagt seg og temp trippelsjekka.

Både hydrometer og beerbug melder om 1.010

:)

(Som en kan se var det en del gjær i prøven)
 
Ser ut til at Odland sin er mer nøyaktig enn min. Jeg havner som regel minst 10 under. Nå er nok min en av de aller første, har kanskje litt å si.
Får høre med Taylor hos Beerbug om de kan bytte den.
I tillegg har jeg slitt litt med Wifi-oppkoblingen siden jeg bytter mellom to nettverk alt etter om det er over- eller undergjæret som er i bøtta (forskjellige plasser i huset)
 
Fantastisk Odland, Tusen takk!

Da ser ut som eg kan lure inn en bugg i samsungskapet, morsomt konsept når en brygger med kompiser som da kan følge med online, hvilken løsning har du med gjærlås? (Er det slangen på bildet?)
 
Etter at min har liggi mer eller mindre ubrukt i esken over et år har jeg endelig fått koblet opp min.
https://www.thebeerbug.com/main/index.php?id=20000c2a69044af4 (Ser best ut i Chrome)

Ser at du har meldt inn noen bugs, så jeg hadde håpet at du kanskje hadde litt mer erfaring og råd for best bruk men er jo ikke så lenge du har brukt din heller ser jeg :)
Etterlyste din erfaring med denne i en annen tråd, men har linken den andre tråden videre inn hit.
 
Den har funket fint denne gjæringen. Stemmer overens hydrometeret når jeg målte for 48t siden. Da målte både bug og hydrometer 1.010.

Temperaturen den måler er en annen sak. Den måler rett nå, men tullet i begynnelsen. Bruker ikke den eksterne tempsensoren. Nå gikk tørrhumla i og jeg er spent på om dette fucker opp. Brukte egen luke til dette og måtte ikke dra opp torpedoen slik jeg måtte gjøre når jeg gjæret i BB.
 
Ser ut som Buggen min har gått tom for batteri. Den overlevde iallefall tørrhumlingen uten å tulle seg til. Ble sist hentet ut data for 7 timer siden og den svarer ikke når jeg prøver å skru den på. Er veldig fornøyd med den denne gangen, sett vekk i fra batteritiden. Vet ikke hvorfor den var så liten. Starta ikke med fullt batteri.

Kjører ny test på den snart.
 
Tilbake
Topp