Bekymret speidelkjøper (nesten kjøper, er vel mere riktig).

Dan

Norbrygg-medlem
Jeg bestilte en Speidel 15. Oktober, fra Petit Agentur. Som var rimelig oppskrytt her på forumet. Sammens med dette kjøpte jeg noe annet småtteri, som kom rimleig greit.. Håndpenger ble betalt på samme tid, og jeg fikk etter purring beskjed om at dette skulle leveres uke 45..

Vi er nå i slutten av uke 46, Speidelen har jeg ikke sett noe til, og jeg ringte han Ola, og han skulle sjekke opp, intet hørt. Sendt han 2-3 email, som ikke jeg har fått respons på. Ringte han igjen i dag, og da var mobilen avslått..

Korthistorien er at jeg ikke kjenner meg igjen i de andre historiene her på forumet, og angrer nå på at jeg ikke kjøpte fra de andre da jeg da kunnet hente dette på lageret..

Jeg begynner alvorlig å bli redd for at hele greia er tapt, spørsmålet er jo da : Burde jeg være redd for det ? Eller er det bare jeg som er j..... utålmodig, jeg vet at det er min største svakhet..

Jeg er som sagt litt betuttet..

Bekymret
Dan
 
Hei,

Jeg kjøpte også Speidel i oktober gjennom Ola.
Hadde god kommunikasjon gjennom hele prosessen.

Varene kommer rett fra Tyskland og distribueres via Tollpost (hvertfall i mitt tilfelle).
Når varene var klar for utkjøring fikk jeg en sms fra Tollpost med en link for å avtale utkjøringstidspunkt.

Jeg bestilte 2. oktober hos Petit og 24. oktober kom meldingen fra Tollpost.

Jeg tror at Petit selger for mange Speideler til å være useriøse, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg over!

Og du.......Den er verdt ventetiden :amen:
 
Ring Tollpost og sjekk selv. Jeg fikk heller ikke svar fra Ola med en gang. Da jeg tok kontakt med Tollpost viste det seg at den hadde stått på lageret der over en uke. De påstod at de hadde prøvd å få fatt i meg, men det tror jeg hva jeg vil om.
 
Hei. Tollpost tullet med forsendelsen av vår speidel. Den kom i 2 kolli, og det ene kolliet stod på lageret i Trondheim i flere uker! Hadde fin kommunikasjon med Ola hele veien :)
Mvh Sturla

Sent from my ASUS Transformer Pad TF300T using Tapatalk 2
 
POSO skrev:
Ingen grunn til bekymring  :)

Uansett om det er grunn til å være bekymret om den kommer eller ikke, er det grunn til å være bekymret over at Petit ikke klarer å få fram varene eller gi tilbakemeldinger.
 
gustavf skrev:
POSO skrev:
Ingen grunn til bekymring  :)

Uansett om det er grunn til å være bekymret om den kommer eller ikke, er det grunn til å være bekymret over at Petit ikke klarer å få fram varene eller gi tilbakemeldinger.

Han stilte følgende spørsmål: "Jeg begynner alvorlig å bli redd for at hele greia er tapt, spørsmålet er jo da : Burde jeg være redd for det ?"

Tidligere i tråden ligger info om at Ola er i utlandet. Jeg mener derfor, fortsatt, at det ikke er noen grunn til bekymring.

Hvilket råd ville du ha gitt ham?
 
Ring 96641258. Da kommer du til butikken og ikke til Ola. Jeg gjorde det tidligere i dag da jeg hadde en crystalmaltkrise til bygginga i morgen. De tok faktisk også jobben med å knuse maltet uten ekstra kostnad :)
 
Hei,

Tollpost tulla også med forsendelsen min. Jeg ringte Tollpost og de søkte opp forsendelsen basert på navnet mitt og leveringsadressen.
2 dager etterpå hadde jeg den på døra  :)

Jeg tror noe av utfordringen ligger i at Speidel i Tyskland ikke sender sendenr på ordren, så Ola må mase på dem for å få sendenr. Noe som gjør det vanskeligere å sjekke status.

\Øyvind
 
Skal vi se ringte Tollpost, de hadde ikke noe til meg. Emailet Speidel i Tyskland, ringte Petit Agentur på nummeret ovenfor. Måtte da snakke med Ola. Han svarte da rimeligklart, og sjekket opp. Fikk da etterpå en email fra de med sporingsnummer, den gikk i går. Fikk og samme fra Speidel, med beklagelse på at de lå veldig på etterskdd med produksjon. Kanskje det skuldes den nye modellen deres, ikke vet jeg.. Nå er jeg atter opplyst, og glad.. Men satan så lang tid det tar..

Dan
 
POSO skrev:
Tidligere i tråden ligger info om at Ola er i utlandet. Jeg mener derfor, fortsatt, at det ikke er noen grunn til bekymring.

Hvilket råd ville du ha gitt ham?

Jeg mener det er bekymringsverdig at en, tilsynelatende seriøs, aktør som Petit ikke klarer å holde orden på logistikken. Det var ikke noe råd.
 
Da syns jeg heller du burde svare trådstarter, i stedet for å kommentere mitt svar til ham...
 
POSO skrev:
Da syns jeg heller du burde svare tråstarter, i stedet for å kommentere mitt svar til ham...

Jeg mente ditt svar om at det her ikke var noen som helst grunn til bekymring, trengte presisering, selv om det var opplyst at leverandøren hadde reist på ferie uten å ha kontroll på leveransen.

For min del var det helt naturlig å sitere ditt innlegg. Beklager om du føler deg støtt av den grunn, men jeg mener ikke du har noen grunn til å føle deg fornærmet.
 
Han er i tyskland for tiden, snakket med han i går, sa han hadde ikke så god mulighet til og lese mail.
 
Dan skrev:
Skal vi se ringte Tollpost, de hadde ikke noe til meg. Emailet Speidel i Tyskland, ringte Petit Agentur på nummeret ovenfor. Måtte da snakke med Ola. Han svarte da rimeligklart, og sjekket opp. Fikk da etterpå en email fra de med sporingsnummer, den gikk i går. Fikk og samme fra Speidel, med beklagelse på at de lå veldig på etterskdd med produksjon. Kanskje det skuldes den nye modellen deres, ikke vet jeg.. Nå er jeg atter opplyst, og glad.. Men satan så lang tid det tar..

Dan

Er det noen forandringer på den speidelen du har bestilt i forhold til den  andre har kjøpt den siste tiden? I såfall hvilke?
 
Nei, ikke den. Men de har kommet med en femhundreliters modell for de som ikke vil brygge så ofte..
 
Bestile og Speidel + litt ekstra tilbehør hos Petit, tok lovlig lang tid før spedelen kom, og når den endelig kom var ikke resten av utstyret med.
Sjekket med Ola, og han ordnet opp selv om det tok nesten 3mnd fra bestilling til vi fikk alt.

Kjedelig å vente, men Petit virker seriøse nok, så hadde ikke bekymret meg.

Problemet ligger vel helst i Tyskland ette hva jeg har forstått.

mvh

Bjørn
 
Endelig, endelig... I kveld skal dyret ankomme sitt nye hjem, hvis tollpost holder det de lover. Tok lovlig lang tid fra 15. Oktober og til i dag, men... Problemet e jo å få presset tid inn til å bygge, denne uken ble fullpakket både dag, og kveld.. Lurer meg p å ta fritt neste mandag. Man må jo sikkert snekre koplinger, og slanger og..
 
Tilbake
Topp