gi den til @Finn Berger
Skal brygge 100 liter saison i morgen og har vel egentlig en pakke Belle for lite. Men Haldentur har jeg ikke tid til før brygging.
Så får vi bare bøye oss i støvet og gratulere @Finn Berger med vellykket skremselskampanje.
Jeg mener at du med en serie meldinger har skremt en nybegynnerbrygger fra å følge opprinnelig plan, selv om hans opprinnelige plan var god. Det er svært mange måter å brygge godt øl på, og det er overhode ingenting galt med forslagene dine, men jeg synes kanskje det blir litt i meste laget når han som har tenkt godt - og litt annerledes enn deg - må forsvare planen sin så mye.Hva mener du med det?
Jeg mener at du med en serie meldinger har skremt en nybegynnerbrygger fra å følge opprinnelig plan, selv om hans opprinnelige plan var god. Det er svært mange måter å brygge godt øl på, og det er overhode ingenting galt med forslagene dine, men jeg synes kanskje det blir litt i meste laget når han som har tenkt godt - og litt annerledes enn deg - må forsvare planen sin så mye.
Jeg svarte på et spørsmål han stilte, og sa hva jeg ville gjort, og hvorfor. Og jeg mener oppriktig at Belle Saison er en gjær det er grunn til å være forsiktig med. Det ville vel ikke vært riktig av meg ikke å si det når jeg faktisk mener det? Og jeg har gjort rede for hva jeg bygger på.
Å slenge ut et uttrykk som "skremselspropaganda" synes jeg er dårlig debattskikk. Det impliserer at å skremme har vært hensikten min, og at jeg ikke har argumentert på en hederlig måte. Du må gjerne være uenig med meg, men la oss diskutere sak.
Du skal selvfølgelig si hva du mener. Det gjør jeg også. Blant annet når jeg mener noe om hvordan vi som har brygget et par år hjelper dem som ikke har.
Jeg brukte faktisk ikke uttrykket skremselspropaganda! Feilsitering synes jeg er dårlig debattskikk! Men jeg ser at uttrykket jeg faktisk brukte også kan være i sterkeste laget, og jeg mistenker slett ikke at du har hatt uhederlige hensikter. Derfor beklager jeg at jeg brukte det uttrykket.
OK, godtatt. Og sitater bør avgjort være korrekte. Jeg var både trøtt og forbannet, og leste noe som ikke sto der.
Slette trådene "Hva slags øl har du i hånden nå?", samt "Koordinert landsdekkende torsdagsdrikking" da?Det burde også vere forbrutt å vere på forumet når ein drikk[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Skål for den!Det burde også vere forbrutt å vere på forumet når ein drikk[emoji106]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er vel mye her som hadde passet bedre andre steder. Jeg tar ansvaret for avsporingen! Lykke til med bortgiingen!Kremt... Altså, dette er en "Gi bort"-tråd. Mulig at ovenstående diskusjon om edruelig posting passer bedre et annet sted.