BIAB eller bryggmaskin?

gjæringspose??? mener vel humlepose? antar at du skal ha appelsin og koriander i den? jeg bruker humlepose på appelsinen og knuser korianderen godt i en morter.
har testet både tørket og ferskrevede skal og skal aldri mer bruke tørre. myyyyye bedre med fersk. bruk bare det orange på skallet. jeg får av ca 10 gram av en appelsin

Mente humlepose ja :) Lar du da appelsinen kun være med i siste rest av kok eller blir den med videre i gjæringskaret? Hvor grove biter bruker du?

Hei. Et par ting jeg lurer på ifht Steba'en.

Får man til en skikkelig kontinuerlig 60-90 min kok på den? Eller vil den skru seg av ved gitte intervaller, når den når kok, eller noe annet "fjas"?

Hva slags kurs må man ha for denne? Funker det det med 10A, eller må man opp i 16A?

Stebaen har såkalt «integrert beskyttelse mot overoppheting», som gjør at kok kan gå fra rullende, til intervaller med putrende, ila 90 minutter. Men de to gangene jeg har kokt i 90 minutter på den, har jeg fått 15 % avdamping, så forholdet mellom før-kok-SG og OG har alltid truffet perfekt.

Har ikke 100 % oversikt over kursen jeg har kjørt den på, da elektrikeren gjorde noe «omkalfatring» under oppussing av kjøkkenet, men jeg er rimelig sikker på at det er en 10A-kurs jeg har kjørt den på.

Stebaen har såkalt «integrert beskyttelse mot overoppheting», som gjør at kok kan gå fra rullende, til intervaller med putrende, ila 90 minutter. Men de to gangene jeg har kokt i 90 minutter på den, har jeg fått 15 % avdamping, så forholdet mellom før-kok-SG og OG har alltid truffet perfekt.

Har ikke 100 % oversikt over kursen jeg har kjørt den på, da elektrikeren gjorde noe «omkalfatring» under oppussing av kjøkkenet, men jeg er rimelig sikker på at det er en 10A-kurs jeg har kjørt den på.

Ok Takker for svar. Så da er det slik at du har rullende kok, for så en periode å bare få putring, for så igjen at den skrur seg på igjen og du igjen får rullende kok? Uten at du gjør noe aktivt selv? Dvs at varmelementet på den skrur seg av og på selv.

Vet du forresten om det er mulig å "mikke" den til, slik at man kan ha en rullende kok hele tiden?

Ok Takker for svar. Så da er det slik at du har rullende kok, for så en periode å bare få putring, for så igjen at den skrur seg på igjen og du igjen får rullende kok? Uten at du gjør noe aktivt selv? Dvs at varmelementet på den skrur seg av og på selv.
Stemmer.
Vet du forresten om det er mulig å "mikke" den til, slik at man kan ha en rullende kok hele tiden?
Det vet jeg ikke. Du må nok inn og «mikke» i den svarte delen i bunnen. Jeg har ikke sjekket dette, og har nok ingen planer om å gjøre det, da den fungerer fint til mitt bruk.

Tilbake
Topp