billigste Tappe kraner?

Hei.
Jeg liker som andre å betale minst mulig for ting. så da bruker jeg heller litt tid på å finne det billigste alternativet.
Kvaliteten skal jo være grei. ikke noe plast jalla greier men trenger ikke være proff utstyr heller.

Er det noen her som har noen gode tips til hvor jeg får kjøpt billige bra tappe kraner til kegeratoren min?

Forslag/tips tas imot med stort takk  :skitbra:

Jeg syns Hobbybryggeren.no har billige kraner. Har foreløpig bare testet en av typene(tappetårn og medfulgte kran), fornøyd med den. Har kran nr to på vei i posten, er en litt annen type enn den som fulgte med tappetårnet. Kan gi rapport når jeg har fått testet den.

Men er det en type som går for å være et bra kjøp? Vi er nok flere som er helt blanke på dette området og ikke vet hva som skiller de forskjellige tappetårnene. Har prøvd å søke forumet, men finnet utrolig nok ikke noe særlig rundt emnet, annet enn et par tråder fra 2007 osv.

Intercom skrev:
Men er det en type som går for å være et bra kjøp? Vi er nok flere som er helt blanke på dette området og ikke vet hva som skiller de forskjellige tappetårnene. Har prøvd å søke forumet, men finnet utrolig nok ikke noe særlig rundt emnet, annet enn et par tråder fra 2007 osv.

Perlick 525, fortrinnsvis i rustfritt. Og selvfølgelig i ekte versjon og ikke en eller annen kinakopi.

Bjarte H skrev:
Intercom skrev:

Perlick 525, fortrinnsvis i rustfritt. Og selvfølgelig i ekte versjon og ikke en eller annen kinakopi.

Og det er fortsatt Hobbybryggeren.no som disse kjøpes billigst hos?

Intercom skrev:
Bjarte H skrev:
Intercom skrev:

Og det er fortsatt Hobbybryggeren.no som disse kjøpes billigst hos?

Så vidt jeg vet selger ikke hobbybryggeren Perlick, men det gjør for eksempel Bryggselv.

Jeg har ett tårn med to billige homebrewstuff kraner som henger og er noe skikkelig dritt og ett med skikkelige perlic kraner som funker fjell.
Du får vel det du betalerfor som med alt annet...

Kjøp heller denne, som Bjarte og Hans K sier:
http://www.bryggselv.no/products/perlick-rustfri-tappekran-525ss
Spare et par hundrelappe på en tappekran som etter hvert henger seg/låser seg/andre problemer vs en litt dyrere kran som leverer gang på gang (og som jeg har til gode å se klager på her på forumet i hvert fall).

Jeg har Perlick 545PC og den fungerer også utmerket, low maintenance. Skal bygge ut litt på den konverterte fryseren i løpet av sommeren, og kommer til å gå for Perlick 525SS uten tvil.

glennrlie skrev:
Kjøp heller denne, som Bjarte og Hans K sier:
http://www.bryggselv.no/products/perlick-rustfri-tappekran-525ss
Spare et par hundrelappe på en tappekran som etter hvert henger seg/låser seg/andre problemer vs en litt dyrere kran som leverer gang på gang (og som jeg har til gode å se klager på her på forumet i hvert fall).

Jeg har Perlick 545PC og den fungerer også utmerket, low maintenance. Skal bygge ut litt på den konverterte fryseren i løpet av sommeren, og kommer til å gå for Perlick 525SS uten tvil.

Hvorfor vil du gå tilbake til 525, trodde denne var en modell under 545?

Kanskje det er lurt å unngå å kjøpe 525 siden den er erstattet av en ny modell. Ser det er noen som har begynt å selge 630SS på Ebay.

Noen som har erfaring med 630SS enda?

Intercom skrev:
Hvorfor vil du gå tilbake til 525, trodde denne var en modell under 545?

525 er rustfritt stål, mens 545 er chrome plated med flow control. Ville ha flow control på min kegerator (siden det var mitt første prosjekt og det gjør det lettere å få til enkel tapping uten å plages med slangelengde/tykkelse, samt at det var et ferdig tårn med denne kranen jeg kjøpte på eBay), mens på den ombygde fryseren er planen å ha 3 ordinære tappekraner og en stoutkran. 525 er rimeligere enn 545 og synes kanskje det er litt råflott med 3 av disse, samtidig som rustfritt er å foretrekke.

Kommer dog til å bestille fra morebeer.com, da det nok blir en del annet snacks som også skal bestilles, og dermed blir totalen en del lavere enn kjøpt her på berget (mva og tollavgift medberegnet).

Ok, tror jeg kommer til å kjøre en bestilling fra moorebeer selv.

Men hva er det man trenger for å få en bra tappet øl? Holder det å bare kjøpe tappekrana, koble til eksisterende slange og så er det tut og kjør? Eller hva bør man eventuelt kjøpe i tillegg?

Når man først bestiller fra USA med frakt/toll er det greit å få med seg alt som trengs  :skitbra:

Tenkte også å få med noe for å fylle opp flasker fra tappekrana, så jeg kan ta med hjemmebrygg også på fester :ilike:

Intercom: Spørs litt hvordan du skal feste tappekrana. Du trenger i tillegg enten et tårn eller gjennomføring (shank). Samt slanger selvsagt. Suksessen i en veltappet øl avhenger av slangelengde/-tykkelse. Det finnes kalkulatorer på dette, samt en del info her på forumet.

kjetilG: Veldig god erfaring med MoreBeer, kjempebutikk! :)

Har bestilt mye fra morebeer. Kjempe butikk.
Eneste minuset er att de ikke skriver ned verdien.
Men de fikser reklamasjoner på feil varer osv kjempe fint.
Tommel opp!

glennrlie skrev:
Intercom: Spørs litt hvordan du skal feste tappekrana. Du trenger i tillegg enten et tårn eller gjennomføring (shank). Samt slanger selvsagt. Suksessen i en veltappet øl avhenger av slangelengde/-tykkelse. Det finnes kalkulatorer på dette, samt en del info her på forumet.

Kan anbefale deg 3m 3/16" slange, en stuss 3/8 slange (for å passe på shanks) og et par John Guest-koblinger. Det koster deg rundt hundrelappen hos Bryggselv. Mulig Morebeer har også?

Lengden kan jo være lengere, men da tar det litt tid å tappe. Veldig fornøyd med dette oppsettet.

borander skrev:
glennrlie skrev:

Kan anbefale deg 3m 3/16" slange, en stuss 3/8 slange (for å passe på shanks) og et par John Guest-koblinger. Det koster deg rundt hundrelappen hos Bryggselv. Mulig MoreBeer har også?

Lengden kan jo være lengere, men da tar det litt tid å tappe. Veldig fornøyd med dette oppsettet.

Takker for tipset. Men desom man har feks tre meter med ølslange, vil ikke dette ølet som blir liggende i slangen bli dårlig dersom man venter en uke før neste øl tappes? Isåfall blir det vel en del ølsvinn som må kastes for hver gang det går litt tid mellom tappingen?

Tja. Jeg tapper av dersom det går mer enn en uke mellom hver gang. Men siden slangen er såpass tynn, så er det minimalt.

Ellers vil du fort få mye svinn i form av skum.

Tilbake
Topp