Nope. Har ingen intensjon om å investere i fat og tvangskarbonering.Tømme alle flaskene over i Corneliusfat og press inn CO2?
Nope. Har ingen intensjon om å investere i fat og tvangskarbonering.Tømme alle flaskene over i Corneliusfat og press inn CO2?
Det er nok dette som blir løsningen. Karboneringsdrops og CBC-1 er bestilt.Så hiver du nedi en sukkerbit sammen med CBC da
Birger Eriksen karbonert med 6 gram sukker/liter og cbc1.
Har ikke smakt på den enda..... Vis vedlegget 45002
Blogg :: Bergly-bryggeri
Enig i det. Men det spørs. Den første jeg laget har jeg av enda. Men den likte jeg rett og slett ikke.Jeg ser at du skriver på bloggen at målet er å ha igjen noen til jul. Jeg ville heller ment/skrevet at målet bør være å ha igjen en del så du kan knerte noen til neste jul, og fortsatt ha noen igjen. Hvis du er tom ila jula så er det litt kjipt, for ølet blir magisk hvis du gir det ett år +
Gjæra "reagerte" umiddelbart når jeg tilsatt den i flaskene mine i fjor. Var så at jeg måtte skynde meg å korke for at ikke det skulle skumme over flasketuten.Dere som karbonerer Birger med CBC-1:
Hvor raskt jobber den i en så sterk øl?
Jeg tester i tre flasker nå. Dette for å se om det virker og om tilsetningen av sukker er OK. Så tar jeg resten av batchen etterpå.
Ok. Her var det ingen sånn reaksjon, men så brukte jeg karboneringsdrops, og det tar vel litt tid før de løser seg opp. Kommer til å vende på flaskene minst en gang før jeg tester karboneringen.Gjæra "reagerte" umiddelbart når jeg tilsatt den i flaskene mine i fjor. Var så at jeg måtte skynde meg å korke for at ikke det skulle skumme over flasketuten.
Vet egentlig ikke. Jeg reiste ut på jobb så det ble plutselig 3 uker på 24 grader.Dere som karbonerer Birger med CBC-1:
Jeg tester i tre flasker nå. Dette for å se om det virker og om tilsetningen av sukker er OK. Så tar jeg resten av batchen etterpå.
Dere som karbonerer Birger med CBC-1:
Da er flaskene vendt tilbake til rett posisjon.
Venter noen dager, setter de opp ned igjen noen dager også 3-4 dager rett vei også tester jeg en flaske igjen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
4 dager er jo litt lite... Brukte nettopp ec-1118 på en 12% BW. Etter 1 veke var det nesten ingenting, etter 2 veker var det ganske bra.. men fortsatt ikkje heilt der. Så det kjem seg4 dager med CBC-1 og ekstra sukker .... har ikke hjulpet. Det er fortsatt nesten ikke noe kullsyre eller trykk i flasken. Har to flasker til i denne testbatchen som skal testes framover, men det virker nesten håpløst. Tror det er siste gang jeg forsøker å lage øl på opp mot 12% basert på naturlig flaskekarbonering.
4 dager? Tålmodighet min venn! Vent 10 til!4 dager med CBC-1 og ekstra sukker .... har ikke hjulpet. Det er fortsatt nesten ikke noe kullsyre eller trykk i flasken. Har to flasker til i denne testbatchen som skal testes framover, men det virker nesten håpløst. Tror det er siste gang jeg forsøker å lage øl på opp mot 12% basert på naturlig flaskekarbonering.