Skjelstad
Fylkesstyre
Drar seg mot en Carl Gustav Fleischer? En av få i samme liga som Birger.Må raportere at jeg som nordlending er litt sent ute, men gjør min innsats. Tar litt tid før tyskerene kom hit
Drar seg mot en Carl Gustav Fleischer? En av få i samme liga som Birger.Må raportere at jeg som nordlending er litt sent ute, men gjør min innsats. Tar litt tid før tyskerene kom hit
Etter å ha brygget mang en belger med sukker så er kunsten å ha nokk gjær og kontrol på temperatur så blir det rundere, mindre fusel og dempet alkoholsmak. Er det en mørk øl bør det kamufleres fort over tid.Er det den med eller den uten demerara som får alkoholsmak? Jeg er alltid skeptisk til å tilsette sukkerprodukter på den måten, nettopp fordi det blir en alkoholboost.
Sånn det skal være det. Var sikkert forbannet kjipt å være på Oscarsborg natt til 9 og, samt hele neste dag.Virker som om det er en liten forbannelse over å brygge en Birger
Hm, ja, men sukkermengde er vel langt unna metningsgraden for vannet?Du brukte vørteren fra første mesk som "vann" i den andre mesken?
Diminishing returns.. Rent vann kan absorbere mer sukker en vann som allerede har løst opp en god del sukker.
Jo, men det er vel "vanskeligere" å få resten av sukkeret løst opp like lett, altså vannet tar ikke til seg like lett, tror jeg. Litt som at du har spist en diger pizza, og er ganske mett, men det er plass til mer, så desserten tar kanskje litt lengre tid å absorbere ned i magen, som en dårlig analogi.Hm, ja, men sukkermengde er vel langt unna metningsgraden for vannet?
Det er vel, som jeg tror @Miguel prøver å si, at man ikke får det "vasket" ut av masket, og når man ikke skyller for hver runde blir det desto mer igjen. Jeg tenkte litt som deg og mesket og skylte første runde for å få mest mulig ut av den, men lurer på om det ikke hadde gitt bedre uttelling å spare litt vann og heller skylle litt i andre runde. En metode jeg kunne tenkt meg å prøve en annen gang er den Evan Lewis forklarte brukes for Ægir Natt, å meske to ganger helt separat og bare bruke stamvørteren.Hm, ja, men sukkermengde er vel langt unna metningsgraden for vannet?
Jo, men det er vel "vanskeligere" å få resten av sukkeret løst opp like lett, altså vannet tar ikke til seg like lett, tror jeg. Litt som at du har spist en diger pizza, og er ganske mett, men det er plass til mer, så desserten tar kanskje litt lengre tid å absorbere ned i magen, som en dårlig analogi