Birger Eriksen-dagen

Når vi først er inne på detaljene: Skal det også være "Captain's private stock", altså genitiv istedenfor flertall av "captain"?

Jeg vet ikke helt hva det refererer til, så mulig "captains" er korrekt også. :)
Isåfall ser vi vel etter " Captains' "?
 
Når vi først er inne på detaljene: Skal det også være "Captain's private stock", altså genitiv istedenfor flertall av "captain"?

Jeg vet ikke helt hva det refererer til, så mulig "captains" er korrekt også. :)

Dårlig engelsk. Lyver uansett. Her i huset er vi i beste fall lettmatros og blindpassasjer. [emoji41]
 
Men han var da ikke kaptein, hverken i grad eller stilling.
«Colonel’s private stock» takk, så kan dere diskutere genetivs s. Sekundært kan dere gå for den engelske utgaven av Kommandant, som var stillingen.
 
Men han var da ikke kaptein, hverken i grad eller stilling.
«Colonel’s private stock» takk, så kan dere diskutere genetivs s. Sekundært kan dere gå for den engelske utgaven av Kommandant, som var stillingen.

Det er en «standard» etikett jeg bruker. Litt inspirert av forfedre av både meg og kånemor, samt favorittbartevoksen min. Der slang det inn en kaptein i ny og ne. Mest i ne.
Og ja, det går an å ha favorittbartevoks [emoji41]
 
1040, og STCen var på vei ned fra 12 grader. Dro til med en endring, blir en dag på 16 først. Kan ikke vedkjenne meg svakt kliss på 7.3%.
 
1040, og STCen var på vei ned fra 12 grader. Dro til med en endring, blir en dag på 16 først. Kan ikke vedkjenne meg svakt kliss på 7.3%.

Du trenger lengre tid virker det som. Spørs på pitchraten din, hva var den? Og hvilken gjær? Kun en dag på 16C før du senker tror jeg ikke vil gjøre det helt store utslaget. Er du stuck så ville jeg krausenet den.
 
1100

Sent fra min LON-L29 via Tapatalk
ebcf051acf455e2bd249c975d034a717.jpg

Legger du inn info i google-regnearket linket i denne tråden?
 
Smaker veldig Fishermans friend faktisk! :p Aroma av sherry og cognac. Sherrytoner er jo typisk oksidasjonssmaker (har tenkt på om jeg burde ha droppet runde 2 med oksygen), men stresser ikke så mye med det pr nå, 4 dager etter fødselen. Det er mye gjæring som skal skje og smaker som skal rundes av i dagene og månedene og årene som kommer.

Noen alkoholnoter, men ingen voldsomt stikkende. Den har gjæret på 17 grader, skrudde opp til 18 grader nå.

Edit: pH på 4.2, som jo er litt lavere enn hva jeg hadde ønsket. Samtdig så er presisjonen på pH-meteret 0.1, så det kan jo like gjerne være 4,3 faktisk.
Fra dagens logg:
Torsdag 26. april
Etter noe tid med lite aktivitet i gjærlåsen er det nå på ny betydelig aktivitet i gjærlåsen. SG 1.024. pH 4,5. Svak alkoholstikk i nesa, men ikke vond. Lukter søtt, litt sjokolade. Smak av salmiakk og masse lakris. Medium til tykk munnfølelse. Lang og bitter ettersmak. Ganske endimmensjonal.​
 
Fra dagens logg:
Torsdag 26. april
Etter noe tid med lite aktivitet i gjærlåsen er det nå på ny betydelig aktivitet i gjærlåsen. SG 1.024. pH 4,5. Svak alkoholstikk i nesa, men ikke vond. Lukter søtt, litt sjokolade. Smak av salmiakk og masse lakris. Medium til tykk munnfølelse. Lang og bitter ettersmak. Ganske endimmensjonal.​

Høres helt korrekt ut :)

Tror forøvrig at gustavf trakk min for å være mindre kompleks. Da hadde den stått fra 09.04 til innsending til NM. Slik jeg opplever forløpet til denne er Alkohol-lakris-kaffe, og så glir alt over i hverandre når kaffen demper seg.
 
Høres helt korrekt ut :)

Tror forøvrig at gustavf trakk min for å være mindre kompleks. Da hadde den stått fra 09.04 til innsending til NM. Slik jeg opplever forløpet til denne er Alkohol-lakris-kaffe, og så glir alt over i hverandre når kaffen demper seg.
Dette er samme oppskrift av et 8 %-øl jeg brygget tidligere, bare nå med muscovadosukker og DME for å få opp prosenten. Notatene fra da sier betydelig brenttoner under gjæringsprosessen, noe jeg ikke kjenner snev av nå. Rart. Det var 20 dager ut i gjæringa.
 
Dette er samme oppskrift av et 8 %-øl jeg brygget tidligere, bare nå med muscovadosukker og DME for å få opp prosenten. Notatene fra da sier betydelig brenttoner under gjæringsprosessen, noe jeg ikke kjenner snev av nå. Rart. Det var 20 dager ut i gjæringa.

Ah. Trodde det var "offisielle" BE-gristen.
 
Ah. Trodde det var "offisielle" BE-gristen.
Ah, nei, beklager å skuffe :oops: Har lagt inn oppskriften i arket.
Nei, jaggu dette skal slenge meg med på! Har uansett malt til en 1095-stout og wlp007 stående, så da slenger jeg i litt muscovadosukker og DME, så er vi der. Må sparke IBUen opp noen poeng også da. Serien av stoutene jeg kjører bygger på min første stout noen sinne, som ble infisert. Nummer to ble hentende Second go, og siden alle de resterende har vært vellykket, er jeg nå på Second go fourth. Siden de kun fikk avfyrt to skudd fra Oscarborg, får jeg ta et lite dypdykk inn i historien og se om jeg kan få navnet til å gå opp på noe vis.
Handler inn ingredienser ++ 2-3 ganger i året, og hadde denne stouten på tapetet i høst. Så da ble det en upet versjon av den .
 
Tilbake
Topp