Birger Eriksen-dagen

Det er lenge siden det spørsmålet kom opp, men det ble kanskje ikke oppfattet som det.
Ta en ny runde, kanskje?
 
Siden jeg var den som foreslo å knytte styrke til dato, så får jeg stemme for det som den symbolske nedre grensen, men også oppfordre til at dette ølet skal brygges så sterkt som mulig. Jeg blir ikke lei meg om det blir 10% heller. ;)
 
Enig i at symbolikken er viktig her.
Det kan jo evt. settes 9.4 som et absolutt minimum, og så helst mer enn 10...
Men dette må avgjøres av opphavsmannen, som ikke nødvendigvis må ta hensyn til avstemningen, fordi den kun gir et lite pekepinn... :)
 
Enig i at symbolikken er viktig her.
Det kan jo evt. settes 9.4 som et absolutt minimum, og så helst mer enn 10...
Men dette må avgjøres av opphavsmannen, som ikke nødvendigvis må ta hensyn til avstemningen, fordi den kun gir et lite pekepinn... :)

Opphavsmannen har alltid egentlig hatt 10% som grense da BE er en del av en serie hvor 10% var en terskel. Jeg kommer alltid til å brygge minimum 10% selv. Symbolikken med 9.4% er artig, og jeg liker det slik sett. Men det er ikke slik grunntanken var.
Jeg brakte BE ut i den store verden (Norbrygg), så den er ikke "min" lengre, kun min versjon er min og den vil alltid være minst 10%. Hva som skal være den "offisielle" versjonen er opptil dere, derav avstemming. Hvis det blir 9,4 så blir alltid "originalen" 10% uansett.
 
Opphavsmannen har alltid egentlig hatt 10% som grense da BE er en del av en serie hvor 10% var en terskel. Jeg kommer alltid til å brygge minimum 10% selv. Symbolikken med 9.4% er artig, og jeg liker det slik sett. Men det er ikke slik grunntanken var.
Jeg brakte BE ut i den store verden (Norbrygg), så den er ikke "min" lengre, kun min versjon er min og den vil alltid være minst 10%. Hva som skal være den "offisielle" versjonen er opptil dere, derav avstemming. Hvis det blir 9,4 så blir alltid "originalen" 10% uansett.
Sant nok.
Godt skrevet, Miguel. Jeg er for at det originale fra grunntanken skal bevares.
Det ble jo nevnt tidligere at ble den under 10, så skulle den navngis som en av kanonene (Moses, Aron og Josva).
Så skulle man kunne kategorisere de som en seksjon under BE.
 
Sant nok.
Godt skrevet, Miguel. Jeg er for at det originale fra grunntanken skal bevares.
Det ble jo nevnt tidligere at ble den under 10, så skulle den navngis som en av kanonene (Moses, Aron og Josva).
Så skulle man kunne kategorisere de som en seksjon under BE.

Ja, jeg fjernet forsåvidt det med joshva Aron etc, følte det ble for mye ekstra og dustete egentlig. For meg har BE alltid vært det den er, er den ikke det, så er det ikke en BE (for meg), så følte jeg det ble dumt å lage en sub kategori.
 
Ja, jeg fjernet forsåvidt det med joshva Aron etc, følte det ble for mye ekstra og dustete egentlig. For meg har BE alltid vært det den er, er den ikke det, så er det ikke en BE (for meg), så følte jeg det ble dumt å lage en sub kategori.

Hvis det ikke er en Birger for deg er det ikke en Birger. Ditt øl, ditt konsept, dine regler. Vi andre morer oss og brygger med på en gøy greie [emoji1417][emoji41][emoji1591]
Jeg hater forresten emojies.
 
Jeg tenkte å komme med et nytt innlegg, jeg liker å være diplomatisk egentlig. Men.. (fortsettelse følger i et eget innlegg under)

Edit: Jeg trodde jeg siterte @1Morten. Dette ser jo bare dust ut å skrive et innlegg for å si at man skal skrive et til.
 
Sist redigert:
Jeg er impulsiv og impulsive mennesker tenker ikke alltid over konsekvensene. Likte tanken om 9.4% pga symbolikken. Men noe vrir seg inni meg. Jeg drar trumfkortet som opphavsmann for ølet (og tanken bak ølet, det er viktigst) og sier at Birger Eriksen skal være på minimum 10%. Er ikke beregnet ABV på 10% eller mer så er det ikke Birger Eriksen. Skal fjerne pollen. Sorry til 9,4-erne!
 
Sist redigert:
Jeg er impulsiv og impulsive mennesker tenker ikke alltid over konsekvensene. Likte tanken om 9.4% pga symbolikken. Men noe vrir seg inni meg. Jeg drar trumfkortet som opphavsmann for ølet (og tanken bak ølet, det er viktigst) og sier at Birger Eriksen skal være på minimum 10%. Er ikke beregnet ABV på 10% eller mer så er det ikke Birger Eriksen. Skal fjerne pollen. Sorry til 9,4-erne!
Veldig enig i det.
 
Jeg er impulsiv og impulsive mennesker tenker ikke alltid over konsekvensene. Likte tanken om 9.4% pga symbolikken. Men noe vrir seg inni meg. Jeg drar trumfkortet som opphavsmann for ølet (og tanken bak ølet, det er viktigst) og sier at Birger Eriksen skal være på minimum 10%. Er ikke beregnet ABV på 10% eller mer så er det ikke Birger Eriksen. Skal fjerne pollen. Sorry til 9,4-erne!
Jeg foreslo det egentlig bare fordi det var en artig symbolsk greie. Om jeg skal brygge det, så legger jeg likevel siktet godt over for å sikre treff over vannlinja, gjerne nærmere 11 enn 10. Det skal bli gøy. Jeg har aldri brygget noe som har havnet høyere enn drøyt 8%. Gidder ikke legge meg i hardtrening heller. Birger klarte biffen med utrent mannskap.

Jeg er også enig i at det med Josva, Moses osv. er unødvendig. Er det under 10% så er det vel da ikke en typeriktig Birger Eriksen, for å sette ølterminologi på det.
Det er jo for øvrig fullt mulig å definere egne øltyper for å hedre innsatsen ved samme hendelse. Det er plenty av navn å ta av. Aron, Josva, Moses, Andreas Anderssen osv. Men ingen av disse vil være en Birger Eriksen.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp