Amarillo
Norbrygg-medlem
Spot on 30,3 liter etter 2 timers skylling.
PreBoil SG 1.087 -> 76% meskeeffektivitet!
Hvor mye malt hadde du?
Jeg fikk samme mengde vørter med SG 1.083.
Spot on 30,3 liter etter 2 timers skylling.
PreBoil SG 1.087 -> 76% meskeeffektivitet!
Pass på panikktiltak. Det var det som gjorde at jeg ble underordnet torpedo i fjor. Man skal være handlekraftig, men husk at Birger Eriksen hele veien var rasjonell i sine handlinger.Ble grepet av et øyeblikks panikk og tilsatte 3 ekstra liter skyllevann [emoji27]. SG virket så lav på første del av runoff.
Nærmer seg slutten av skyllingen nå og har runoff med 1.070. Mulig jeg burde tilsatt enda mer skyllevann.Pass på panikktiltak. Det var det som gjorde at jeg ble underordnet torpedo i fjor. Man skal være handlekraftig, men husk at Birger Eriksen hele veien var rasjonell i sine handlinger.
Opplever akkurat det samme på min BB30. Skjønner ikke helt hvorfor...Det renner grisesakte ned gjennom maltrøret med over 8 kg malt i Grainfather. Ikke helt stuck, men saaaakte.
Noen som vet hvor lang tid dette tar/kan ta?
11,426 kg malt. For å være helt nøyaktig.Hvor mye malt hadde du?
Jeg fikk samme mengde vørter med SG 1.083.
Det er nok fordi det er tjukk væske. Etter tre kvarter tok jeg ut litt og litt av mesken og klemte ut saftene med en fiskespade, gadd ikke vente.Opplever akkurat det samme på min BB30. Skjønner ikke helt hvorfor...
OG 1.131 har ikke vært noe problem de to foregående årene i alle fallSå da endte jeg ned preboil pp 29,5l i stedet for 25l. Men med SG på 1.096 er det vel like greit ned planlagt koketid på 90min. Blir litt mindre headspace i gjæringskaret men pytt.
Hva tror folket, hvor høy OG takler WLP007?
Sent fra min SM-G973F via Tapatalk
Da er kok i gang. Får ta status etter en halvtime om kok skal forlenges ut over 90min.OG 1.131 har ikke vært noe problem de to foregående årene i alle fall
Jeg må kanskje fjerne en halvtime av kok. Om ikke så sikter jeg i så fall på OG 1.149Da er kok i gang. Får ta status etter en halvtime om kok skal forlenges ut over 90min.
Sent fra min SM-G973F via Tapatalk