Jeg er nede på 70 fra 110. Smaker store mengder diacetyl. Merket ikke spes aktivitet før tidligere idag, pitchet natt til tirsdag. Brukte 48t fra 14 til 19.
Diacetylen er vekk og jeg er nede på 42. Ser for meg at det blir rundt 30 som vanlig.
Jeg er nede på 70 fra 110. Smaker store mengder diacetyl. Merket ikke spes aktivitet før tidligere idag, pitchet natt til tirsdag. Brukte 48t fra 14 til 19.
Artig. Sjekket nettopp min og den er og på 42. Og jeg har brukt kveik! Er vel en del mer avanserte strenger å spise seg gjennom her enn den vanlige pilsmalten den er vant til. Ellers er det tydelig lakris nå, og en behagelig varme fra sine nå 10%.Diacetylen er vekk og jeg er nede på 42. Ser for meg at det blir rundt 30 som vanlig.
Nett so heime hos ho BestoEtter lakrisen så skal du få kaffen, om kanskje to-tre uker. Artig greie å følge med på.
Krise! Jeg gikk ned i bryggerommet og så at temperaturen i ølet var målt til 70 grader og kompressoren på fryseren sto på fullt. Når jeg tok ut proben viste den 70 grader i rommet, så et eller annet har skjedd med den. Hvor lenge fryseren har stått på full frys er vanskelig å si, men jeg koblet til en Inkbird og tempen i karet vist 9.5. Det er bare å krysse fingra for at gjæren ikke har tatt kvelden fullstendig.
stc1000. (ikke den flashbare)Ouch.
Hva slags termostat?
stc1000. (ikke den flashbare)
Ja, jeg har feilsjekket litt og googlet. Skal være probefeil som gjør det. Men nå koblet jeg til Inkbirden min så den får gjøre resten av jobben.Sjekk tilkoblingene av probe til STC. Har og fått noen merkelige temperaturer og da var det løse ledere inn til STC.
Er det ikke bedre å ha Stc1000 i backup og heller bruke inkbirden? Eneste forskjell på de to er vel at den ene faktisk er godkjent til bruk og den andre er hjemmesnekret?Ja, jeg har feilsjekket litt og googlet. Skal være probefeil som gjør det. Men nå koblet jeg til Inkbirden min så den får gjøre resten av jobben.
(hvis i tvil, ha alltid en Inkbird eller tilsvarende i backup..)
Stc1000en satt montert på fryseren jeg arvet av en kompis.Er det ikke bedre å ha Stc1000 i backup og heller bruke inkbirden? Eneste forskjell på de to er vel at den ene faktisk er godkjent til bruk og den andre er hjemmesnekret?
Hvor mange runder med o2 kjørte du på denne?