Hånd! Legger inn i skjema nå. Måtte putte inn en kveldsvakt i mellomtiden.
Er ikke noe av greia med det hardcore i dette at man må finne ut the hard way selv? Veldig sjarmerende og kult opplegg. Selv kona likte dette.
Edit: Ser jeg står på lista allerede. Stålkontroll Miguel!
Bare en tanke.. hadde vært utrolig kjekt hvis dere som har brygget en stund kunne vært med på å delt kunnskapen dere har med andre litt typeriktige og spesielle øl. En litt spesiell IPA.. en ren og typeriktig pils....kanskje en juleøl som er spesielt god Bedre måte å lære på enn å følge det som skjer her er vanskelig å finne . Utenom nytteverdien i alt man kan lære så er det sosiale aspekteret ikke til å forakte, kjekt å skrive litt med andre som har samme hobbyen
Var litt usikker, mesket første runde med 7kg Maris Otter, så jeg dro på med litt fosforsyre siden jeg ikke kunne splitte mesken i brewfather i to. Har et uåpnet ph-meter stående (julelepresang til meg selv) som jeg burde brukt i dag ..... men ...... ble litt for mye på en gang. Totalt sett i følge brewfather ble ph 5.4 uten korreksjon.Måtte du dra pH ned?
Ganske uenig med deg i det da det meste som blir diskutert her er bryggteknisk. Noen militære og nasjonalistiske elementer er å forvente, men de er ganske langt imellom for en post som er oppkalt etter Birger Eriksen etter min mening. Det bryggtekniske løftes frem med forsvinnende lite av både nasjonalistiske samt militære elementer. Et par torpedovitser er vel bare å forvente 80 år etter en hendelse som skapte nye helter her i landet når du sitter å leser på et norsk ølbryggeforumJeg syntes denne tråden blir i overkant nasjonalistisk og millitær, var kult å være med
men tror jeg fortsetter å snike meg unna med ekstrakt neste gang jeg brygger Imperial