Blanc fra Project Brew (Brewshop)

Har brygget den men liker den ikke selv, men, damene som jeg brygget til denne til fordi de liker dette ølet så godt tømte 1+2 fat ganske fort, drakk vel midt i uka så jeg måtte nevne AA for dem :)
 
Har brygget den men liker den ikke selv, men, damene som jeg brygget til denne til fordi de liker dette ølet så godt tømte 1+2 fat ganske fort, drakk vel midt i uka så jeg måtte nevne AA for dem :)

Tenkte å brygge for henne, så da antar jeg at den er innafor. Forøvrig så drikker jeg Blanc innimellom jeg også da, så 23 liter gå nok unna
 
Har et fat stående, har ikke fått tappet noe på en stund så vet ikke hvordan smaken har utviklet seg, skulle jeg kun basert på smak like etter fullført gjæring (og karbonering i en uKeg) så ville jeg rådet deg til å kjøpe inn en ekstra pose aprikospure.

Antar jeg vet mer i løpet av helgen :)
 
Har et fat stående, har ikke fått tappet noe på en stund så vet ikke hvordan smaken har utviklet seg, skulle jeg kun basert på smak like etter fullført gjæring (og karbonering i en uKeg) så ville jeg rådet deg til å kjøpe inn en ekstra pose aprikospure.

Antar jeg vet mer i løpet av helgen :)

ble du noe klokere etter helgen?
 
Smaker jo greit, men for å få det likere orginalen tror jeg at jeg ville økt aprikos med minst 50%. Jeg har ingen erfaring over hodet da, så du kunne kanskje brygget en batch, og så sett om du trenger justeringer til neste.
 
Kona og søstrene liker denne veldig godt. "Vi" har snart tømt 19l og jeg tenkte å brygge et nytt, men lure dem med å tilsette mangopure i stedet for aprikos. Litt usikker på den der aprikosen selv og er veldig glad i mango.

Noen som tror det kan bli en god variant?
 
Kona og søstrene liker denne veldig godt. "Vi" har snart tømt 19l og jeg tenkte å brygge et nytt, men lure dem med å tilsette mangopure i stedet for aprikos. Litt usikker på den der aprikosen selv og er veldig glad i mango.

Noen som tror det kan bli en god variant?
Absolutt en god variant, om ikke bedre mener jeg
 
Selv er jeg nysgjerrig på om denne tråden tross alt inspirerte @YngveKL til å prøve seg på Blanc-brygging. Hvem vet, kanskje han er blitt en av landets fremste autoriteter på 1664-kloning siden i fjor? :beermug::p
 
Sist redigert:
Hei
Holder på å koke på denne nå. Det står at man skal tilsette posen med sukker når det er 20 min igjen. Var ikke med noen pose med sukker... Noen som vet om det skal være, eller om oppskriften er feil..?
 
Hei
Holder på å koke på denne nå. Det står at man skal tilsette posen med sukker når det er 20 min igjen. Var ikke med noen pose med sukker... Noen som vet om det skal være, eller om oppskriften er feil..?
Det skal være med, bruk strøsukker, men husker ikke hvor mye.
 
Tilbake
Topp