Blandingsforhold kautsisk Soda til flaske rengjoring.

Hei.

Hvordan og hvilket forhold bruker dere KS til flaskevask.

Hvilken temperatur har man paa vannet,,er varmt aa foretrekke?

Hvor lenge lar dere flaskene ligge neddykket i KS vann?

Jeg har tidligere brukt zalo,,det funker og fint,,saa har jeg testet maskinvask tabletter,,de rengjor og fint,,alle blir skylt med rent vann etterpaa,,for saa aa skylles i starsan.

Har ikke oppplevd infeksjoner eller trobbel,,men vil bare perfeksjonere litt.

Vi bruker ca 1dl per 10L eller litt mindre, det er samme dosering som til gulvvask. Bruker lunka vann og lar flaskene ligge 3-5 minutter. Deretter skylling i starsan, så desinfisering i starsan.

Er det kaustikk i pulverform dere bruker.?

antar du mener skylling vann,,saa starsan :)

Martin E skrev:
Vi bruker ca 1dl per 10L eller litt mindre, det er samme dosering som til gulvvask. Bruker lunka vann og lar flaskene ligge 3-5 minutter. Deretter skylling i starsan, så desinfisering i starsan.

Kaustisk soda i pulverform, ja. Jeg mener skylling i starsan (for å nøytralisere luten), deretter desinfisering i nytt kar med StarSan. Grunnen til det er at vi er redd for at star san i skyllekaret etterhvert blir nøytralisert av luten som er igjen i flaskene, og vil ikke risikere at de ikke blir skikkelig desinfisert. Teater med pH-meter gir vel ikke noen særlig grunn til å være redd for det, men vi vil være på den sikre siden...

Tilbake
Topp