Bomkjøp fryser

Slo for en stund siden til på et kjøp av både et kjøleskap og en fryser. Kjøleskapet fikk raskt installert en STC-1000 og fungerer som en drøm.
Monterte så en ny STC-1000 og koblet den fornøyd til fryseren. Først etter dette sjekket jeg skikkelig innvendig. Viste seg da at hyllene ikke kan fjernes! Det går kjølerør i dem alle sammen. I tillegg så er det så liten plass mellom hver at jeg ikke kan lagre øl stående utenom i en hylle.

NEDTUR!
 
Jeg kupper like godt denne tråden jeg...
Som den ivrige nybegynneren jeg er har jeg spredd det gode budskap om at ingenting i nær familie eller innenfor storfamilien av elektriske dingsbomser skal kastes eller gis bort foruten at det er godkjent som ubrukelig til bryggeformål av Ekornskurken. I den forbindelse var gleden stor når når jeg fikk en telefon om en luguber fryseboks som skulle ut. Etter en rask inspeksjon av boksen kom jeg frem til at denne var brukbar og skulle innlemmes i bryggutstyrsfamilien min. Pliktoppfyllende hentet jeg ut fryseboks og påtok meg til og med å kjøre et lass av ubrukelige gjenstander til fyllingen.
Som sagt som gjort, etter turen til fyllingen var det hjem. Der fikk jeg båret inn, vasket og "klargjort" det nye gjæringsskapet/begynnende kegerator. Men hva får jeg se? J det er altså den nest mest ubrukelige boksen noensinne, etter trådstarter sin.
Det er en "vegg" (se vedlagt bilde), som hindrer et gjæringskar å gå ned i, eller mer enn 2 cornelius fat nedi.

Mye prosa. Så til spørsmålet. Har noen erfaring eller råd når det kommer til å med makt (sag eller liknende) ta bort den veggen mellom "quick freeze" og det vanlige rommet?
 

Vedlegg

  • Fryser med lokk.JPG
    Fryser med lokk.JPG
    236,4 KB · Sett: 153
  • Fryser snudd.jpg
    Fryser snudd.jpg
    284,8 KB · Sett: 154
Har noen erfaring eller råd når det kommer til å med makt (sag eller liknende) ta bort den veggen mellom "quick freeze" og det vanlige rommet?
Kutt plastlista på toppen med kniv eller baufil. Stikk en tynn skrutrekker el.l. ned i isolasjonen for å kjenne om det er kjølerør der. Kjør på fyllinga hvis det er kjølerør. Slå deg løs med baufil og gaffatape hvis ikke.
 
Dersom du skrur den på med lokke oppe, vil du kunne se hvor det danner seg rim. Dette forteller deg hvor fryseelementene er ... med høy sannsynlighet :)
 
Det ene rommet er ikke like dypt som det andre, så da vil du vel ikke få plass til mer om du tar bort veggen?
 
Det ene rommet er ikke like dypt som det andre, så da vil du vel ikke få plass til mer om du tar bort veggen?
Det er helt korrekt, det høyre rommet sett på bilde har kompressoren "under seg" som ebtyr at dersom det blir kegerator så må jeg som mange andre lage en ramme på toppen for å øke høyden. Dog skulle det være mulig å få ned i et gjæringskar i høyde om jeg bygger opp den dype delen til samme nivå slik at bøtta blir stående i noenlunde vater.
 
Tilbake
Topp