Bouncer inline filter

Jeg har vurdert og koke den. Men har foreløpig helt den sammen med den kokte vørteren. Masken har jo fått utmesk på 78⁰ og blitt skylt på 80⁰ sø den er jo grundig pastaurisert. Har foreløpig ikke gitt noe problem. Men jeg merker jo at jeg blir mer og mer paranoid med tanke på renhold.

Har et brygg som ble surt, men antar det var pga for dårlig renholt cornelius fat, det som ikke gikk på fatet ble flasket og de ble ikke sure.

Planlegger å kjøpe magnetrører, så etter hvert går det vel med til starter.
Risikoen er nok liten når den har vært oppe i 78 grader, ja. Sikkert en fordel om masken står tildekka, men ellers går det sikkert bra. Jeg var nok overdrevent skeptisk.

Men jeg har jo utvikla litt noia gjennom åra, da:).

Noe du kunne gjøre: Tapp litt over på ei godt reingjort og desinfisert flaske. La den stå ei stund - et par uker? - i kjøleskap og se om det skjer noe. Lar du den stå i romtemperatur skal det nok veldig lite til, antakelig så lite at det ikke nødvendigvis betyr noe.

Jeg har flasker med vørter fra bunnfallet stående i kjøleskapet i evigheter uten at det skjer noe med dem. Og de har ikke fått en ekstra runde med koking.

Sist redigert:
Risikoen er nok liten når den har vært oppe i 78 grader, ja. Sikkert en fordel om masken står tildekka, men ellers går det sikkert bra. Jeg var nok overdrevent skeptisk.

Men jeg har jo utvikla litt noia gjennom åra, da:).

Jeg har brygga bare et år, og jeg har skjerpet renholdsrutinene en del allerede. Litt bedre rutiner er liten jobb i forhold til å måtte brygge nytt øl. :)

Tilbake
Topp