Bratberg Kompaktbrygger, 35 liter

Jeg har forhåndsbestilt men ikke mottatt sporingsinfo på appen til posten. Ble alt sendt idag(til oss som kjøpte på forhåndssalg) eller tar det mange dager å få sendt dette?
Er passe utålmodig etter å komme i gang nå kjenner jeg...
Alle forhåndsbestilte er sendt
Sigbjørn
 
Supert! da er det på tide vi trenger en egen mappe om kompaktbryggern her på forumet! :)

en liten ting jeg lurer på før allgreain virginity poppes. hva er egentlig en god kverningsgrad? siden alle malt møller er fra 0.2mm til 1mm?

Jeg har forresten sendt en forespørsel til IT @ Norbrygg om de kan lage et underforum for oss slik som det er for Beer Brew under Utstyr.
 
Da er gubbens nye lekesak kommet i hus.... Lite å utsette på finish eller brukervennlighet, jeg tok en tørrkjøring med vann bare for å se funksjonsprinsippet. Jeg har EN liten sak som jeg ville ha forbedret med pumpen og slangene. Lengde, de er i knappeste laget og røret i enden av slangen vil bare holde seg på plass med lokket på. Liten ting, men jeg kommer til å lage egen lenger slange og en ny rør bit på toppen som kan brukes med og uten lokk. Alt i alt et bra inntrykk .... så langt :)
 
TLØ- Når jeg ser muren din, angrer jeg på at jeg kledde inne natur steins grunnmuren min....
Ettersom kjeller'n er litt fuktig så har det heller ikke vært aktuelt å kle inn, så nå som brygging har blitt en hobby er det veldig greit med en grov kjeller, og litt kult med rustikt preg:)

Er det fler enn meg som synes at tappen på løftestanga virker noe løs og faller nedover når silkaret er nedsunket?
 
Ettersom kjeller'n er litt fuktig så har det heller ikke vært aktuelt å kle inn, så nå som brygging har blitt en hobby er det veldig greit med en grov kjeller, og litt kult med rustikt preg:)

Er det fler enn meg som synes at tappen på løftestanga virker noe løs og faller nedover når silkaret er nedsunket?
Mente jeg leste noe om at den skulle festes?? med skruer som var med?http://nettbutikk.brygging.no/produ...tberg-kompaktbrygger-gen2-naa-paa-lager-igjen
 
H
Mente jeg leste noe om at den skulle festes?? med skruer som var med?
såvidt jeg skjønte skulle selve stanga festes med skruen(i bånn) og tappen holde karet i den høyden du ønsker, og det funker. Men tappen skal kunne vris til siden og holde seg øverst på stanga når karet er i nederste posisjon. Når jeg vrir den til siden så faller den stadig et stykke ned.. Hvis noen skjønner hva jeg mener?
 
H

såvidt jeg skjønte skulle selve stanga festes med skruen(i bånn) og tappen holde karet i den høyden du ønsker, og det funker. Men tappen skal kunne vris til siden og holde seg øverst på stanga når karet er i nederste posisjon. Når jeg vrir den til siden så faller den stadig et stykke ned.. Hvis noen skjønner hva jeg mener?
Hm! Jeg får min imorgen :) skal sjekke ut det du lurer på men ikke sikkert min iq...skjønner det :)
 
"PS! Til kunder som har kjøpt denne

Husk å montere hevestanga helt inntil maltrøret med skruen som ligger i posen. Det for at ikkje løftehaken skal renne ned under mesking".
Da fant jeg det ut, hadde montert stanga med litt for mye mellomrom til maltrøret. Funker nå.
 
  • Like
Reaksjoner: nkb
"PS! Til kunder som har kjøpt denne

Husk å montere hevestanga helt inntil maltrøret med skruen som ligger i posen. Det for at ikkje løftehaken skal renne ned under mesking".
Da fant jeg det ut, hadde montert stanga med litt for mye mellomrom til maltrøret. Funker nå.
:) bra
 
Tilbake
Topp