Braumeister 50L

Ligger selv på ca.73% men gjør ikke noe for å forbedre utbytte.
For meg er det viktigste att jeg har ett jevnt utbytte, men blir nokk å teste det ut litt etterhvert.
Legger ut den PDFen du refererer til, men må innrømme att jeg ikke helt forstår hvordan den rørefunksjonen de har laget fungerer :roedme:
Noen som har forstått den?

Har ikke noen problemer med att malten kommer ut av maltrøret.
Har selv festet den nederste silduken til metallristen med tråd på fire punkter.

Med humle bruker jeg pellets løst mens hel humle går i pose.
Blir heretter kunn å bestille pellets hvist jeg har mulighet.



:doedhest:

Så plutselig att det var kommet endel nye smilyer, bare måtte teste de. :respekt:
 

Vedlegg

  • Speidel.pdf
    185,3 KB · Sett: 427
Jeg rører underveis om jeg er avhengig av ekstra godt utbytte, men som regel gidder jeg ikke og er heller fornøyd med 75%.
Har laget noen tips her www.ringnesherre.blogspot.com
 
Vil bare informere dere om at Speidel har laget Thermomanschette til 20l og 50l, dette er fete varmekapper dere kan har rundt Speidelen for å få raskere oppvarming. Har snakket med Ola på Petit og han kan bestille inn disse for de som vil, han skal snart ta en stor bestilling mot Speidel og kan bestille opp mansjetter til de som trenger. Vær raske for å rekke denne bestillingen, jeg og Fei har allerede sendt bestillingen til Ola i Petit.

Se her for mer info:

http://www.speidels-braumeister.de/product_info.php/info/p24_Thermomanschette-20l.html
 

Vedlegg

  • varmekappe.jpg
    varmekappe.jpg
    71,7 KB · Sett: 554
Her er Biltema sin utgave. Ikke så pen, men billigere.
 

Vedlegg

  • Speidel.jpg
    Speidel.jpg
    8,3 KB · Sett: 589
Tilbake
Topp