Takk, skal prøve med stålull. Det gjør vel ikke noe med litt riper?Lar det stå litt med varmt vann. Så scotch brite svamp eller rett og slett stålull med såpe. Borte vekk!
Jeg har brukt vanlig svint før, og den er ganske grov, og da brant det seg lettere der seinere. Dessuten er stålull på rustfritt ikke særlig bra, sies det, da biter fra stålulla vil sette seg i ripene og starte rustutvikling. Iallefall gikk jeg grundig over ripene etter svinten med mye finere stålull, typ 0000, og det hjalp. Ville fortrinnsvis prøvd å unngå det. Vindusskrape funker bra på gjennombløtt gugg.Takk, skal prøve med stålull. Det gjør vel ikke noe med litt riper?
ja, får vel prøve det. Men mener lut også kan brukes, eller er ikke det bra i en GF?Jeg har brukt vanlig svint før, og den er ganske grov, og da brant det seg lettere der seinere. Dessuten er stålull på rustfritt ikke særlig bra, sies det, da biter fra stålulla vil sette seg i ripene og starte rustutvikling. Iallefall gikk jeg grundig over ripene etter svinten med mye finere stålull, typ 0000, og det hjalp. Ville fortrinnsvis prøvd å unngå det. Vindusskrape funker bra på gjennombløtt gugg.
Kommer vel mest an på hva det gjør med pumpa, rustfritt skal tåle det.ja, får vel prøve det. Men mener lut også kan brukes, eller er ikke det bra i en GF?
Kaustic tar det meste. Svak utblanding og la det stå over nattaLagde Vossaøl, som jo koker lenge, det satte seg i bunnen og jeg måtte tømme for å få trykt inn reset-switch (Moro..)
Har i ettertid forsøkt å vaske bort det brennte matrialet med PBW i høye konsentrasjoner med det går ikke bort. Er det da lut som er neste?
Utblanda eller konsentrert?Om det er noe fastbrent etter vanlig vask, pleier jeg å helle i nok Starsan til at det dekker bunnen. Neste dag er det løst opp, og bunnen er skinnende blank. Tipper at lut gjøre samme jobben som syre.
Men hva slags metall legering er det i GF? Er det rent stål? Som tåler det?Kaustisksoda/lut tar det, så slipper du herpe kjelen med verktøy.
Men hva slags metall legering er det i GF? Er det rent stål? Som tåler det?
Ja, prøver en utblandet løsning, men skal først la en løsning med maskinoppvask pulver stå 2 dager og se.er det ikke bare 304 eller 316, uansett tåler den lut men garanterer ikke at resten tåler sterk lut.
Hvis du ikke lykkes med PBW blir jeg mildt sagt overrasket om maskinoppvask hjelper.Ja, prøver en utblandet løsning, men skal først la en løsning med maskinoppvask pulver stå 2 dager og se.