Kloakk
Norbrygg-medlem
Nei, Sverige.Sender Hembryggeriet fra Norge?
Nei, Sverige.Sender Hembryggeriet fra Norge?
Det er jeg ikke sikker på, fant ikke ut noe på ordrebekreftelse, ikke på ups heller, de som leverte.Sender Hembryggeriet fra Norge?
Det kommer ann på om den gitte nettbutikken man handler fra har VOEC. Her er hva hjemmebryggeriet.no sier om saken:Jeg mener jeg har hørt noe skummelt om at en sjokolade bestlt fra Sverige på nett kan bli forferdelig dyr pga. tollbehandlingsgebyr. Noe nytt som innføres. Det vil vel gjelde tørrgjær, også?
Hjemmebryggeriet er muligens registeret som en norsk virksomhet. På samme måte som f.eks. CDON.Jeg mener jeg har hørt noe skummelt om at en sjokolade bestlt fra Sverige på nett kan bli forferdelig dyr pga. tollbehandlingsgebyr. Noe nytt som innføres. Det vil vel gjelde tørrgjær, også?
Hjemmebryggeriet har VOEC, så det er trygt å bestille derfra.Jeg mener jeg har hørt noe skummelt om at en sjokolade bestlt fra Sverige på nett kan bli forferdelig dyr pga. tollbehandlingsgebyr. Noe nytt som innføres. Det vil vel gjelde tørrgjær, også?
Overraskende at Humlegården ikke har VOEC. Noen bør fortelle dem at de mister mange Norske kunder pga dette.Fikk er gebyr på ca 400 når jeg bestilte fra Humlegården
Fra Tolletatens side:Hjemmebryggeriet har VOEC, så det er trygt å bestille derfra.
Ellers alt du bestiller fra utlandet må fortolles (men noen unntak), og firmaet som gjør dette for deg vil få betalt for det. F. eks tar Posten 149kr for fortolling av varer med verdi opptil 3000kr, og 299 for fortolling av varer med verdi over 3000kr, næringsmidler, varer med særavgifter m.m.
I tillegg er det tollsats på gjær - så du må betale 21% av kjøpesummen, og 15% MVA.
Så man må være forsiktig med bestillinger fra utlandet.
Spørsmålet er om reglene omgås litt her av Hjemmebryggeriet?
Da ser det jo straight nok ut. Men om jeg ikke husker feil, tar fraktbyråene seg godt betalt for den jobben der.Hjemmebryggeriet bruker UPS som håndterer innkreving av toll og mva. Derfor tar de fra Kr.149 og oppover som dekker den jobben Posten gjør samt frakt.
Har talt kjapt over og vi mangler nå kun en bestilling på 10 pakker før jeg sender.Har vært i kontakt med hjemmebryggeriet.no. Dersom vi kjøper et større parti f.eks. 100 stk får vi et ganske bra avslag. Dersom jeg har regnet riktig, 21-22,- kr pr pakke ferdig levert i Norge.
Dersom noen har interesse av å være med på et samkjøp, send meg en PM med hvor mange så koordinerer jeg med @Kloakk. Så slipper vi å spamme tråden med dette.
Prisen din blir 21-22 kr pr 12g pakke og eventuelt postens satser for sending. Maks pris blir 79,- for den billigste Norgespakken.
Det gjør de helt sikkert, men jeg ser på det sånn, 36 kr pr pakke inklusive alt(ved kjøp av 20 pakker) for å ha favoritt lagergjæren levert på dørstokken, ja det betaler jeg med gledeDa ser det jo straight nok ut. Men om jeg ikke husker feil, tar fraktbyråene seg godt betalt for den jobben der.
Ja, for all del. Jeg mistenkte bare at det kunne ligge en skummel overraskelse rundt hjørnet.Det gjør de helt sikkert, men jeg ser på det sånn, 36 kr pr pakke inklusive alt(ved kjøp av 20 pakker) for å ha favoritt lagergjæren levert på dørstokken, ka det betaler jeg med glede
Oppdatering fra hjemmebryggeriet, når og om jeg får noe videre svar vet jeg ikke, men krysser fingrene
Her kom jeg vel litt sent inn, er det flere storbestillinger på gang ?Har talt kjapt over og vi mangler nå kun en bestilling på 10 pakker før jeg sender.
Her kom jeg vel litt sent inn, er det flere storbestillinger på gang ?
Sendte bestilling i dagHer kom jeg vel litt sent inn, er det flere storbestillinger på gang ?