Brewpi diy

Jeg har bygget en brewpi etter å ha følgt denne tråden: http://www.homebrewtalk.com/showthread.php?t=466106

Jeg har kommet helt til hvor jeg skal finne komponentene på brewpi. Den finner relee for kjøling og relee for varme, men den finner ikke temperatursensorene.
Har koblet det sammen slik som dette:
3c2724b8318820d95854fd8c962b8fb5.jpg


Er det noen som har prøvd det samme, eller har noen ideer til hvorfor den ikke finner sensorene?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det mest nærliggende å tenke er at du har koblet feil farge på feil pin på tempsensorene, i og med at disse varierer veldig fra produsent til produsent. Om den hadde fått kontakt på onewirebussen, ville du antagelig fått avlesning på -127 grader i stedet for ikke noe.
 
Da ska jeg prøve litt forskjellige farger. Fulgte fargehenvisning fra ebay, men mulig de har flere varianter de og da:)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Da ska jeg prøve litt forskjellige farger. Fulgte fargehenvisning fra ebay, men mulig de har flere varianter de og da:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja jeg har flere forskjellige fra forskjellige selgere fra ebay - med forskjellige farger. Prøv også gjerne med 1 stk tempsensor først for å utelukke noen potensielle feilkilder.
 
Da har jeg prøvd alle tenkelige varianter av koblinger på sensoren. Fortsatt finner den ikke sensoren inne på brewpi


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hvis du ikke har et multimeter så skaff et fra biltema. Da kan du sjekke at alle koblinger er opp og går. Bare for å kunne eliminere/bekrefte brukerfeil. Gull verdt.
 
Du kan prøve å flytte en av temp sensorene over til A5 pinnen. Husk en ekstra pull-up motstand mellom A5 og 5V.
 
Sikker på at A4 er onewire?
Et raskt google-søk sier at D10 ihvertfall skal være det. Du får ikke brukt den istedet, da?
 
Nå har jeg endelig, ved hjelp av et annet temp avlesnings program fått den til å vise -127 grader. Er det rett av meg å anta at jeg da i vertfall har funnet riktig kabel for data?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Alle mine er sort = gnd, rød = 5V, og den sist er Signal
-127 får jeg typisk når gnd er løs
 
Endelig fått lest av temp i en sketch og arduinoen har funnet adresden i en annen sketch, så da krysser jeg fingrene for at brewpi også klarer å finne den. Rotet mye at og frem med kabler nå, så vet ikke helt hva som gjorde utslaget, men takk for all hjelp!


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Om du har en Raspberry Pi kan du teste den på den og se om du får den til å virke der. Kansje lettere å feilsøk på den siden den er en fullblods *nix maskin.
 
jeg kom til å tenke på om jeg kanskje har for lav volt på strømkilden jeg bruker på raspberryen. Når jeg får sensorene til å virke på arduino så er den koblet til mac med usb. Når jeg prøver på berwpi er arduino koblet til raspberry som får strøm fra en 2,3v usb kontakt. Kan feilen være at jeg ikke har nok spenning til sensorene da?
 
Jeg har enkelte mobil / USB ladere som gir for lite strøm. Da blir det kluss. iPhone laderne er jeg jevnt over fornøyd med
 
Tilbake
Topp