Brewtools bryggemaskin

Det er launch edition som skal sendes ut nå i første omgang. Er ikke sendt ut noen ennå siden noen kontrollbokser har barnesykdommer. Vanlig salg er vel forventet start i november iflg. bryggselv


Brewtools


Oppdatering. Ingen designfeil funnet på kort. Flashminne byttes, DAC op-amp byttes og komponenter som ikke er i bruk fjernes før grundig test. Dersom dette går etter planen håper vi å starte levering i uke 41.

Holder alle oppdatert når vi har mer informasjon. God høstferie!
 
Sist redigert:
Hei folkens! Da har vi startet utlevering og folk er allerede i gang med brygging. Flere poster erfaringer i gruppen "vi som brygger med brewtools" på Facebook.

Tilbakemeldinger til nå har vært veldig bra og vi er trolig takknemlige og ikke minst glade for den fantastiske mottakelsen!

Hilsen to lykkelige og slitne karer i Grimstad
 
For oss (les: meg) som ikke så at man kunne legge til TSP før utsendelse, er det noen plass man kan få kjøpt dette i Oslo?

Eventuelt noe annet man kan vaske med ?
 
Sist redigert:
Da har jeg fått min maskin. Fikk bygd om bryggebenken og montert sammen maskinen. Så blir det litt vasking utover de neste dagene, før søndag kommer og første brygg blir kjørt. Tenker å få montert kjøleren på vegg og lage et par hull i veggen til kjølevann inn/ut. Håper drensrøret til takrenna tar unna greit nok. :)

Noen bilder. https://facebook.com/story.php?story_fbid=575079579615165&id=417866822003109
 
Sist redigert:
Da har jeg fått min maskin. Fikk bygd om bryggebenken og montert sammen maskinen. Så blir det litt vasking utover de neste dagene, før søndag kommer og første brygg blir kjørt. Tenker å få montert kjøleren på vegg og lage et par hull i veggen til kjølevann inn/ut. Håper drensrøret til takrenna tar unna greit nok. :)

Noen bilder. https://facebook.com/story.php?story_fbid=575079579615165&id=417866822003109

Flott oppsett!

Et tips er å montere kjøleren liggende. Da er det enklere å få drenert den etter bruk. Det er utrolig hvordan mikroskopiske organismer gror i små mengder vann.





Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Hva er utvendig mål på denne kjøleren?
Går den inn i en stekeovn så ville vel det være en ok løsning for tørking etter bruk.
 
Nå er Brewtools B40 i hus, fikk brygget på den i helgen, det var en behagelig opplevelse. Men fant ut at det er viktig å ikke trekke maltkurven for høyt opp, da det kommer korn utfor. Så er det nok tilvenning med ventilene. Men dette blir bra. Nytt brygg i helgen igjen
 
Er det nokon som har testa den kjøleren som BrewTools har? Lurer litt på effektivitet og slikt med den, er det nokon av dokke som har denne som har tal/data på kjøletid ?
 
Er det nokon som har testa den kjøleren som BrewTools har? Lurer litt på effektivitet og slikt med den, er det nokon av dokke som har denne som har tal/data på kjøletid ?
Test kjørte maskinen idag med vann. Kjølte ned til under 20 grader ut av kjøleren i løpet av ca 25 minutter..

Sent fra min G8441 via Tapatalk
 
Tilbake
Topp