Brewzilla 65l

.....

 
Har nå gått til innkjøp av en brewzilla 65l.
Etter noe problemer med feilproduksjon så har jeg endelig fått prøvd maskina.
Skulle brygge en oktoberfest med ferdig kit fra ølbrygging.no. ifølge instruksjonen på brewzilla skal den klare 16kg malt. Brukte to ølsett (12.8kg) og brukte brewfather til å finne mengde meskevann. Når jeg hadde rørt inn alt malte så sto maltet lang over forlengelsesrøret.
Noen flere som har opplevd dette? Eller har jeg gjort noe feil?
 
Det ante meg, sto 3.5l i brewfather å syns det hørtes voldsomt ut, får prøve å kutte ned vannmengden neste gang.
Ordner seg det neste gang du brygger. Du kan måle ut høyde og diameter på silkaret, og regne ut hva volumet er. Grei kalkulator til dette her: Volume of a cylinder in metres and litres

Så veit du hva kjelen rommer, og trekker da fra volumet i silkaret, da får du "dead space" i kjelen, og kan sjekke om talla i Brewfather stemmer. Da er her en kalkulator som regner ut volumet av meskevann + malt: Green Bay Rackers--Mash Calculators
 
Ordner seg det neste gang du brygger. Du kan måle ut høyde og diameter på silkaret, og regne ut hva volumet er. Grei kalkulator til dette her: Volume of a cylinder in metres and litres

Så veit du hva kjelen rommer, og trekker da fra volumet i silkaret, da får du "dead space" i kjelen, og kan sjekke om talla i Brewfather stemmer. Da er her en kalkulator som regner ut volumet av meskevann + malt: Green Bay Rackers--Mash Calculators
Har grovt sjekka deadspace det er på 11.5l å ser ut til å stemme, skal måle nøyaktig i morgen da jeg skal brygge. Det jeg stusser på er att det røret som går i midten av silkaret er så kort selvom jeg har trekt det helt ut. Den kalkulatoren så ikke dum ut! Skal sjekkes ut med engang, takk for tips!!
 
Tilbake
Topp