Brooklyn brewshop - VinogBar

Joda, sikkert. Men han lurte på hvor jeg fikk talla mine fra. Synes likevel det er litt drøyt.
 
Slenger meg på jeg også... For jeg syns det er drøyt priset. Her spilles det på usikkerhet, og at produsent har gjort prosessen "enklere", noe de neppe har, da det ikke er veldig komplisert til å begynne med. Da er bryggselv.no sine sett et bedre alternativ. Kjøp pakken til 400kr og del den opp i 4 da vel, og du slipper unna med en "brøkdel" av prisen. Du kan ikke "forenkle" det å meske x antall kg malt. Liker ikke produkter som spiller på å "forenkle" ting som kanskje høres skumlere ut enn det egentlig er.
 
Nå var det jo slik at de også hadde 5 gallon sett som er mer fornuftig enn å kjøpe 4-5 kit som man blander, noe som aldri var tanken.

Bryggselv kittene tror jeg ikke du bør dele opp, maltet er jo blandet i sekken, så du vil få flere forskjellige øl om du skal gjøre det, da kan du likegreit kjøpe malt i løsvekt, og da er du igjen tilbake til utgangspunktet, hvordan beregne oppskrifter på ditt første øl...

Ingen sier vel heller at man skal fortsette med slike brygg, de er fine til å lære, se at det faktisk blir øl på en enkel måte, noe som igjen gjør at man får lyst til å lage større mengder, som igjen krever mer utstyr (kokekjeler og diverse)
 
Denne er spesial laget for de som har liten plass. Dermed så liten. Prisen syns jeg ikke var gali.

Brukt mye peng etter at jeg ble hektet :)
 
gustavf:

Din beskrivelse var AKKURAT slik jeg opplevde min All-Grain brygging for noen dager siden. Jeg så brooklyn brew shop sine sett, så jeg tenkte: "Hmmm... Det må jeg vel få til selv, uten å bruke betale SÅ mye?" Jeg målte opp den største gryta jeg har, som er på 5l, og konkluderte med at, ok, 5 liter øl er det jeg skal brygge.. Fant en oppskrift jeg ville prøve, for meg ble det Nøgne Ø IPA, og regnet den om til 5l ved hjelp av bryggelogg.no. Jeg har selvsagt lastet ned Beersmith 2, startet medlemskap på haandbrygg.dk og prøvd de programmene, men gav opp, og jublet når jeg så bryggelogg.no, fordi den så lettere ut. Jeg kjøpte så ingredienser, glassballong på 5l, osv, osv... Vips så endte jeg opp med en regning på rundt 1000-lappen. Og etter mye klei, mange erfaringer rikere, så har jeg nå ca 3,5 liter stående å ploppe. Ikke tenkte jeg på at vannet koker vekk...... Og halve flaska er full av humle, 1/4 gjær, og resten ser ut som grumsette øl. Smaken har jeg ikke prøvd ennå, men jeg må helt ærlig si at etter 45 minutter med kjevla innså jeg at jeg nok burde prøvd meg på de brooklyn-settene.... :p
 
Tilbake
Topp