Brukbar magnetrører?

Trond.A

Norbrygg-medlem
Er det noen som har erfaring med denne røreren?
Anbefale eller advare?
Og hvor får jeg tak i strømforsyning?

http://www.brewershardware.com/Brewers-Hardware-Stir-Plate-International.html
 
Ser ut til at det er den samme som Vin&Bar solgte for en stund siden. Fungerer strålende med strømforsyning fra Clas Ohlson    :)
 
Trond.A skrev:
Er det noen som har erfaring med denne røreren?
Anbefale eller advare?
Og hvor får jeg tak i strømforsyning?

http://www.brewershardware.com/Brewers-Hardware-Stir-Plate-International.html

Jeg kjøpte 16 stk for et par år siden... (fellesbestilling).
Har opplevd lite trøbbel med dem etter 2 års bruk, det jeg har hørt om eller vært bori er at et par magneter hadde løsnet og et par ledninger som måtte festes litt bedre.
Brukte 2stk senest frem til i går, fungerer veldig fint synes jeg, kjører dem nesten bestandig på middels hastighet under hele røringen. Skulle gjerne hatt rødt istedet for det idiotiske blå 2004-neonlyset, men det er vel også mulig å fikse selv. :)
Bruker multiadapter fra Clas her også, 9V DC er det du trenger.
 
aholgersen skrev:
Hvor stor starter kan du kjøre på den?

Har vært oppe i 4 liter her, på 5 liters erlennmeyerkolbe.

Jeg med et par rørepinner per rører istedet for amerikansk strømforsyning, disse har vært veldig greie.
 
Det tar dessverre enkelte gonger litt lang tid når noko ikkje er på lager og lovnadane kjem og vekene går.    Eg har vel vore oppe i nærare 7 veker.    Men han har ein del fine produkt som både er skikkelege og har grei pris -  så Derrin leverar  vel mykje til mange  og slit vel med å få fylt på lageret.     
 
Har fått min (etter mange uker  :rasende: ) og den fungerer bra i starten, men etter ca 18-20 timer hiver den  pinnen ut mot kanten av kolben og da er det umulig å få den igang igjen.
Hva er galt?  :jaha:
 
Jeg har ingen kompetanse på det feltet, men kan det være magneten som er for svak til å holde rørepinnen på plass?
 
Bård skrev:
etter så lang tid? det er ikke slik at gjæren flokkulerer til tross for røringen og at grauten på bunnen etterhvert blir for tjukk? Prøv med en sånn "tannhjulformet røredings kanskje?

Akkurat den tanken slo meg. Så du tror den "tannhjul saken" vil funke bedre?
Verd et forsøk i alle fall.  :yes:
 
Jeg har inntrykk av at hver magnetrører har sine egne favorittrøredingser, men tannhjulsaken har funka best på mine ulike magnetrørere sålangt..
 
Kommer litt ann på hvordan magnetene sitter på røreren, på min er det to magneter som er på hver side av vifta, og det gjør at jeg ikke kan benytte en slik tannhjulgreie, den krever at magneten er midt på røreren..
De som har en slik med en hd-magnet midt på har nok bedre hell med tannhjulet.

Men, det jeg gjorde på min for å få dette bedre, var å kjøpe flere neodym magneter så det holder bedre.
 
Hmm, ser at på min er det to magneter, en på hver side av vifta.
Men selvsagt, åpne boksen og sette på to kraftigere magneter går jo kanskje.
 
Tilbake
Topp