Bryggelaug i Oslo

Martin E skrev:
Nidveg skrev:
Det er ingen som leier det nå. Jeg kan ikke stille noen garantier, men det virker som en mulighet for øyeblikket. Det største minuset er heilt klart størrelsen, men det ser ikke ut til å stagge kristianiastudentene. Innspill?

Ikke la størrelsen stoppe dere! Lykke til! Hvor ligger det?

Godlia. Lokalt funksjonalistisk bygg ment til å huse nabolagets samordna aktiviteter, i semi-gerhardsenistisk dugnadsånd. Ofte vanskelig å fylle utleielokalene med kommersiell virksomhet, så da står det uleid mesteparten av tida. http://no.wikipedia.org/wiki/Golia_Velhus
Fattern var vel med i løpet da de leide ut lokalet til nasjonalistene i '95, men de ante ikke hva møte handlet om før det havnet i dagbladet.
 
Jeg er absolutt med på å se videre på dette. Å ha et bryggelokale med større lokaler som kan leies like ved er jo også en fordel, for kurs eller annen virksmohet man vil drive med.
 
gustavf skrev:
Jeg er absolutt med på å se videre på dette. Å ha et bryggelokale med større lokaler som kan leies like ved er jo også en fordel, for kurs eller annen virksmohet man vil drive med.

Godt poeng! Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på engang.
 
Jeg tenker jeg stikker og knipser noen bilder av stedet i kveld, så de burde være online seinest imorgen formiddag.
 
Håkei, tøyde vel tidsbegrepet litt, men her er noen bilder av stedet:

Red.: Som sagt er stedet svært lite, men kjellerrommene er litt større enn hovedrommet.
Vasken er ikke avbildet, men befinner seg til høyre for det siste bildet. Døret leder rett ut til friluft, og er den samme døra som kan sees til venstre på dette bildet.
Etter det jeg har hørt har vi frie tøyler til å fikse opp stedet, inkludert strøm og vann. Det er mulig å strekke ledninger fra andre sikringsskap i bygget, og det er mulig velhuset vil sponse el.-materiale forutsatt at vi tar ansvar for arbeidet. Som dere ser er sikringsskapet gammelt nok til at installatøren har et sekssifret telefonnummer.  :)

I bilde 1 og 2 skimtes de to ventilene, og det skal visstnok være noen ubrukte viftegreier i bygget som vi kan appropriere og montere her.
 

Vedlegg

  • IMG_0246.jpg
    IMG_0246.jpg
    915,6 KB · Sett: 334
  • IMG_0244.jpg
    IMG_0244.jpg
    482 KB · Sett: 334
  • IMG_0256.jpg
    IMG_0256.jpg
    983,9 KB · Sett: 333
  • IMG_0258.jpg
    IMG_0258.jpg
    601,5 KB · Sett: 329
  • IMG_0261.jpg
    IMG_0261.jpg
    1,1 MB · Sett: 327
  • IMG_0259.jpg
    IMG_0259.jpg
    982,2 KB · Sett: 323
  • IMG_0273.jpg
    IMG_0273.jpg
    551,2 KB · Sett: 322
  • IMG_0280.jpg
    IMG_0280.jpg
    952,7 KB · Sett: 322
  • IMG_0264.jpg
    IMG_0264.jpg
    1,1 MB · Sett: 327
spennende :) litt kjipt at hovedsikringen er på 25 A, men det kan sikkert ordnes på. hvor mye er leia på pr mnd?
 
Bra med et sånt initiativ i Oslo, synes jeg. Hvis dere også ønske om å ha et eget underforum der dere kan samle diskusjonene om oppstart av et bryggerlaug i Oslo, så kan dette lett ordnes.
 
Da har jeg opprettet underforumet Oslo bryggerlaug. Dere får si ifra når dere ønsker navn- eller informasjonsendring. Imens skal jeg flytte tråder ifm dette lauget dit, slik at de ligger samlet og lett tilgjengelig.
 
nordtvedt skrev:
spennende :) litt kjipt at hovedsikringen er på 25 A, men det kan sikkert ordnes på. hvor mye er leia på pr mnd?

Foreløpig tall: 500 kroner pluss strømforbruk (enten målt eller stipulert).
 
Jeg foreslår at de som er interessert møtes der en gang før jul og får sett litt på lokalet, diskutert hvordan et bryggelaug kan organiseres og drives. Umiddelbart kan det se ut som det trengs både en del timer og en del penger før det blir noe bryggeri av lokalet, så å samkjøre litt forventninger og ambisjoner er nok lurt.
 
neslekkim skrev:
Så ut som det mest vesentlige manglet, Vann og avløp?

Stemmer det, men det er en fungerende vask i kjellerrommet, omtrent rett under ventilene. Ting kan som sagt fikses, men det vil kreve sitt. Vi har som sagt frie tøyler fra velhuset, om ikke annet.
 
Vel, jeg er i utlandet fram til 19. desember, så hvis det skal fikses før den tid får det bli uten meg. Det går jo for så vidt fint, da jeg alt har sett lokalet.  :)
Dagene før julaften er vel en travel tid for de fleste.
 
OK, jeg får vel bare skyte ut et tidsrom for passende dato: 26.-30. desember, og 1.-14. januar er aktuelt for meg. Kanskje lørdag 6. januar er en fin dag?
 
Tilbake
Topp