Bryggertabber

Angst har ofte sin opprinnelse i tidlig barndom:

Diastaticus, never flitting, still is sitting, still is sitting
In the fermenter just below his kitchen floor;
Belle saison have all the seeming of a demon's that is dreaming,
And the lamp-light o'er him streaming
as he throws his wort out on the floor;
And his soul from out that wort that lies floating on the floor
Shall be lifted—nevermore!
 
Angst har ofte sin opprinnelse i tidlig barndom:

Diastaticus, never flitting, still is sitting, still is sitting
In the fermenter just below his kitchen floor;
Belle saison have all the seeming of a demon's that is dreaming,
And the lamp-light o'er him streaming
as he throws his wort out on the floor;
And his soul from out that wort that lies floating on the floor
Shall be lifted—nevermore!
Enestående! Kan vi hyre deg inn til å deklamere dette neste fredag? (27/4)
 
Tror det er det særeste diktet jeg har lest Noen gang Men det gav jo mening på sin sære måte Sært
Du lærte deg utenat en publikasjon om diastaticus som 8-9-åring, og laget det til et slags dikt? :p

Jeg er lykkelig over å kunne bidra til underholdningen seint en søndags kveld. Det er jo ikke så mye på TV:D.

Her er det jeg skulle ha inn der: http://piracywhiskeypoetry.tumblr.com/post/35482659036/brannmannen-og-elefanten-av-andré-bjerke

@ØyvindO

Glitrende:). Poe kunne ikke gjort det bedre;).
 
Jeg er lykkelig over å kunne bidra til underholdningen seint en søndags kveld. Det er jo ikke så mye på TV:D.

Her er det jeg skulle ha inn der: http://piracywhiskeypoetry.tumblr.com/post/35482659036/brannmannen-og-elefanten-av-andré-bjerke

@ØyvindO

Glitrende:). Poe kunne ikke gjort det bedre;).
Hadde ikke lest det diktet før.

Må si at mens jeg leste nedover håpet jeg at elefanten skulle prøve å slukke en brann med snabelen full av aquavit

Sent via Tapatalk
 
Kveiktabbe. Kjølte vørteren for langt ned og måtte pitche på 20 grader. Kveiken skal jo kunne gjære på opp mot 40 grader og bør gjøre det for de "riktige" smakene, men selv om skapet ble satt på 37 grader så gikk det nesten 2 døgn å få temperaturen i bøtta opp dit. Kveiken gadd likevel ikke vente på det og hadde sannsynligvis gjort ferdig det meste av stormgjæringen innen den nådde opp i temperatur. Det blir spennende å smake dette.
 
Ja kveik funker bra på ale-temperaturer og, det er bare å tilpasse mengden litt. Hvilken type var det du brukte? Mine erfaringer er med Lida, som egentlig trives godt på 30-33 grader. Største forskjellen jeg har sett er at på lavere gjæringstemperaturer ned mot 20 grader blir det ofte mer gjær å topphøste. Den batchen jeg testa å gjære på 36 grader var der ingenting å topphøste, når jeg tok av lokket såg det rett og slett ut som at vørteren småkokte.
 
Tilbake
Topp