Gårsdagen gikk i motvind på alle bryggetekniske punkter.
Skulle brygge ute, ny stikkontakt og kurs. Strømmen gikk noen ganger og tok det tok unormalt lang tid å varme opp vannet.
(Spiller sikringens ampere noen betydning i effekt i apparatet?). Måtte sloss litt under koking og.
Solstikk eller ei, da maltet var kommet i vannet, så viste temp måleren 80 grader
Fikk oppi 8 liter kaldt vann og ned til 67 grader.
ph målerern må ha vært i ulaget, for den viste annet en forventet.
Effektiviteten gikk til helsiken og etter en 10 (!!!) timer lang bryggedag endte eg opp med 22 liter med en OG på 1.044. 5.2 kg malt.
Skulle oksygenere, fant frem kolben. Tom flaske... Hadde heldigvis en i reserve.
Dekanterte gjæren, og ser at "hmm, var det ikkje litt mye gjær som forsvant nå?" Laget uansett en større starter en eg hadde behov for, så det burde være nok.
Satte pilsvørteren i tempkontrollkjøleskapet. Tror du det passet? Det gikk opp for meg at eg faktisk aldri har hatt et 30 liters gjæringskar inni der. Måtte presse og igjen døra og feste den med borrelås
Skulle koble på slangen til Co2høstingsglassene. Da eg presset den ned på gummien, falt gummien ned i gjæringskaret, og der skal den få ligge...
Måtte neste gang være bedre...