Jadda, første dagen jentungen er tilbake i barnehagen etter at nykommeren ble født, klart jeg ser min mulighet til å få fatet min "Vannet har gått kokos&vanilje Stout"
Dette ølet har virkelig bydd på problemer siden det blei planlagt. Det blei utsatt å brygges flere ganger, først var det å oppdrive kokosflak, så var det å få ordnet et øl som er julegave.
Under bryggedagen gikk jo vannet til kona(derfor navnet) og vørteren ble stående i kjelen 4 timer uten varme.
Gjæringa gikk forøvrig greit da, så var vel heldig der. Nuvel, så tilbake til dagens fating av overnevnte øl. Starsan i fatet, dytte ut med CO2, vekta og slanger fram, i all hu og hast for å få mest ut av dagen mens eldste er i barnehagen. Sprayer starsan på tappekranen til gjæringskaret og trer på slangen....
Hoff jeg vet jo dette, driten må få stå å dryppe bittelitt før jeg dytter slangen på krana, åpner krana og knipser på slangen for å få ut CO2 og fri flyt ned i fatet. Fungerer ypperlig, snur meg i to sekunder for å gjøre no vissvass jeg ikke husker lengre og hører ett "påpp" etterfulgt av en åpen kran uten slange og ølet flyter fritt ned på gulv, kjøleskap og vekt.
Løøøøøøvli, griper fatt i slangen og trer den på mens det renner som den dagen vannet til kona faktisk gikk, får tredd driten på og fortsetter tapping. Glad jeg valgte lukket overføring denne gang, vel verdt det
Ingen før bilder, men nå er altså kjøleskap, vifte og varmerør rent igjen.
Vis vedlegget 48082
Jeg trøster meg med at FG prøven smakte fantastisk. Så sånn var nå starten på denne fredagen
Vis vedlegget 48083