Tabben her hadde jo vært å sette denne bøtta på et tregulv. Her har du jo fliser så ingen skade skjedd!Burde vel ha lært, men overbeviste meg selv at blow-off tube ikke var nødvendig første natt. #WLP530.
Etter jeg bytta gjærlås og febrilsk lette etter blow-off tube.
Men tror du ikke bananfluene og alt hadde svermet til?Tabben her hadde jo vært å sette denne bøtta på et tregulv. Her har du jo fliser så ingen skade skjedd!
Jeg trur den der krakilske belgieren ser på gjærlåser som en provokasjon eller ei utfordring. Jeg har gjort samme tabben, også.Vis vedlegget 58173Burde vel ha lært, men overbeviste meg selv at blow-off tube ikke var nødvendig første natt. #WLP530.
Ikke at det hadde utgjort enorm forskjell i dette tilfellet, men hvis du snur pakninga til gjærlåsen så er det mindre som stikker ned, og gjæren må høyere opp for å kunne komme seg ut. Jeg syns også det generelt gir mer mening at pakninga stikker den veien.Vis vedlegget 58173Burde vel ha lært, men overbeviste meg selv at blow-off tube ikke var nødvendig første natt. #WLP530.
Jeg er neste til å prøve. Hvor mange liter er til gjæring her? Kanskje jeg skal være lur og redusere volumet denne gangen?Vis vedlegget 58173Burde vel ha lært, men overbeviste meg selv at blow-off tube ikke var nødvendig første natt. #WLP530.
Det hjelper ikke. Jeg har gjæra 13 liter i en 30-liter, og de belgiske småtrolla krabba opp og ut da også.Jeg er neste til å prøve. Hvor mange liter er til gjæring her? Kanskje jeg skal være lur og redusere volumet denne gangen?
25liter ganske nøyaktig.Jeg er neste til å prøve. Hvor mange liter er til gjæring her? Kanskje jeg skal være lur og redusere volumet denne gangen?
Jeg hadde latt det være. Tror ølet blir bra.Er det noen av følgende humlepakker jeg har som kan få ned humle-smaken litt?
Er planen å tilsette mer humle for å dempe smaken av humle?Jeg antar denne vil få særdeles sterk humlesmak? Er det noen av følgende humlepakker jeg har som kan få ned humle-smaken litt?
Ja, om den humlen jeg har mye av er veldig fremtredende. Må som sagt en ekspert til her om jeg skulle gjøre det, men er nok best å håpe på det beste.Er planen å tilsette mer humle for å dempe smaken av humle?
Det høres ikke ut som noen veldig god idé, syns jeg.Ja, om den humlen jeg har mye av er veldig fremtredende. Må som sagt en ekspert til her om jeg skulle gjøre det, men er nok best å håpe på det beste.
Drakk Mikkellers single hop Magnum i hin hårde dager.Ja, om den humlen jeg har mye av er veldig fremtredende. Må som sagt en ekspert til her om jeg skulle gjøre det, men er nok best å håpe på det beste.
Karbonere med sukker, slik at gjæren bruker opp oksygen?Lenge siden noen har meldt tabber. Tappet bitter på fat i dag. Fem år siden sist. Glemte å fylle fat med co2 før jeg tappet øl. En grei sjans for oksidering. Og for å toppe hele deigen fylte jeg fatet såpass opp at da jeg skulle putte ble det greit med øl på gulv og klær. Kaos!
Men bare å drikke det fort nok da eller?