Bryggertabber

Hadde varmet opp 40 liter vann i labbdunken og skulle fylle over til meskekaret. I det jeg åpner kranen ser jeg at det dukker opp sprekker i plasten 10 cm ovenfor OG vann starter å fosse ut... Håndduker tar av det verste. Får tilslutt tappet av alt vannet i meskekaret. 10 liter på gulv og 30 liter i karet. 2 år og 40 brygg var nok for labbdunken. Det ble ikke brygging idag.......
 
Min bryggetabbe.

La ølet gjære i et kjøleskap i et lokale hvor et annet "bryggeri" har tilgang.

Kom innom i dag til et øl som stod på -1.8 grader da vedkommende i det andre "bryggeriet" - who shall remain nameless - hadde satt både inn og ut-temperatur på UT-200 på 16 grader.

Yay
 
Min bryggetabbe.

La ølet gjære i et kjøleskap i et lokale hvor et annet "bryggeri" har tilgang.

Kom innom i dag til et øl som stod på -1.8 grader da vedkommende i det andre "bryggeriet" - who shall remain nameless - hadde satt både inn og ut-temperatur på UT-200 på 16 grader.

Yay

it wasn't me!!



ps: trodde du hadde gjæringsskap hjemme, jeg...
 
Har man en fetisj med å koke over, er ikke Speidel dingsen å gjøre det med, blæææææh!
Etter en stund.... med vasking, så er den nå så blank og fin at jeg nesten ikke timer å brygge med den igjen!
 
Husk å sett en slangeklemme på nippelen på pumpa. Strips holder nemlig ikke(men måtte til, fordi jeg ikke fant noen slangeklemmer). Dritvarm vørter i slippersene er så jævlig unødvendig når slangen detter av nippelen og vørtergeysir står til alle kanter.
 
Kjøpe regulatorbatteri fra Kegkits. Etter gjentatte reperasjoner og tommer CO2-tanker skytes den ut i Åmøyfjorden - hvor slikt skrammel hører hjemme.!
 
Kommer hjem fra ferie og finner bunnen av fryseboksen dekket av ca 7 liter Imperial farmhouse stout som burde nærme seg ferdig gjæret nå. Lekkasje i gjæringskar. Ble litt vel åpen gjæring nå, synes jeg.
 
Kom innom butikken så fikser vi et nytt, og bedre, kar til deg. Jeg skal inn nå å kjøre en bestilling på gjær og humle så om du vil ha det bytta ASAP så fikser vi det nå. Er ikke åpent i dag, men skal en tur inn nå. PMer deg tlf.nr.

Evt. tekst meg adressen så svinger jeg innom deg på vei hjem med nytt kar.
 
Tilbake
Topp