Hehe, uff det så vondt ut.Jekka en øl etter lang dag på jobb, men tror ikke en engelsk bitter skal ha så mye futt i seg. Ikke akkurat bryggetabbe, men føler meg litt dum... :bank2:
Når du klarer å pitche halvparten av gjæren, før du oppdager at det du tror er gjæringskaret med deilig vørter faktisk er bøtta med skitten star san oppløsning...
Her er mitt bidrag.
For en god stund tilbake tilsatte jeg en tommestokk og 61 gram Nortern Brewer på 60 minutter. Tommestokken lå oppe på lokket for å holde på plass et liggeunderlag jeg brukte som isolasjon. Da jeg løftet av lokket for å ha i 60min humlen skled tommestokken av lokket og oppi kokekjelen. Det første jeg gjorde var å rope noen velvalgte ord før jeg startet jobben med å fiske den opp igjen. Jeg løp ut i snekkerboden og skjærte til et passende verktøy og etter noen forsøk klarte jeg å fiske opp tommestokken igjen.
Jeg er usikker på hva denne 60 min tilsetningen gjorde med smaken på ølet, men det er i alle fall drukket opp og det er ingen som har klaget på smaken
Syntes ikke det smakte så mye tommestokk av ølet. Skal prøve å tilsette to stykker neste gang. Tror det var Hultafors. Styr unna plastversjonen. Har hørt at den av tre er bestDet er jo et par øl som kokes med treflis for å tilsette smak. Var tommstokken god? I så fall, hvilket merke?
Hehe, det løser vel problemet ditt med det fatet som er lekk; nå har du mindre øl å bli kvitt for å få tømt fatet ditt
Blir vel v/2 da siden den først havna i gjærkaka..Magnetrørepinnen havna i dass med gjærkaka. Klassisk.