Bryggertabber

proger skrev:
Uff litt for gale og le og, men kan ikke annet. Så for meg han med vaskemakinen oppe i nord som gikk på radioen for en del år siden..........

Må innrømme den slo meg og...
 
Tim skrev:
Off Runar, det der høres kjipt ut :(   Pust rolig og kanskje tenke på en kjøleboks isteden?

Har fått samla meg nå ja :) Her må not byttes noe utstyr kjenner jeg. Julegaveønskene er i allefall i boks! (ikke europrisboks, for all del)

Borgar skrev:
Om det er noen trøst, Runarstock, så har du i alle fall klart å muntre opp både meg og kona. Lenge siden vi har ledd så mye. Tårene sprutet og vi hikstet og lo oss gjennom hver eneste setning. Trasig at du skulle bli så inderlig plaga...:-D

Det er godt det var til fornøyelse!  :biersmile:

Maarten skrev:
runarstock skrev:
Forbanna plastkassemeskeboks med myke vegger som ikke holder noenting på plass.

Tid for Blingmann :)

Ja, kona lurte på om dèt var noe jeg kunne tenkt meg :D Svaret var selvfølgelig JA!

proger skrev:
Uff litt for gale og le og, men kan ikke annet. Så for meg han med vaskemakinen oppe i nord som gikk på radioen for en del år siden..........

Tipper dette hadde vært en god utfordrer om det hadde vært tatt opp på kassett!

Borgar skrev:
Yelling Man Brewery.  Passende navn, vil nok naboene dine kunne finne på å si etter i kveld...

Kort lunte, mye krutt. Det er en grunn til at det heter det det gjør :p



Har fått vaska kjøkken og utstyr nå. Kjelen står til oppkok, kjerringa sover og ungen er smørblid, så kan meskeboks være meskeboks til neste gang det skal brygges :D
 
Dagens tabbe:

Så utrolig fornøyd med den nye heavy duty-kjølespiralen i kobber at jeg glemte å skru av Bratbergen da jeg skrudde på springvannet...

Da kjølingen stoppet på 37 grader og ikke ville lenger ned skjønte jeg omsider tegninga -- at 1500W-elementet lå inne på full effekt ennå. Sier vel noe om effektiviteten til spiralen at den greide å få vannet ned såpass i løpet av 15 minutter.

Resultatet ble rimelig dårlig effekt av whirlfloc-tabletten, men med litt filtrering av vørteren gjennom humlepose ble innholdet i bøtta forholdsvis trubfritt.

--Øyvind
 
Tørker opp kølsvart stout fra kokeplate, vegger og gulv rundt. Foam control er lite effektivt når lokket ramler helt ned på gryta. Gidder ikke tenker på å vaske utsida av gryta i dag. Får finne frem slipeskive i morgen. #denfølelsen
 
Etter 6 timer på magnetrøreren skulle jeg om gjæringen var i gang. Men jeg så ingen vortex i erlenmeyerkolben. Hadde satt magnetrøreren opp ned. Kanskje en idee å ikke lage en hjemmelaget rører som erlik på begge sidene.
 
Valente skrev:
Etter 6 timer på magnetrøreren skulle jeg om gjæringen var i gang. Men jeg så ingen vortex i erlenmeyerkolben. Hadde satt magnetrøreren opp ned. Kanskje en idee å ikke lage en hjemmelaget rører som erlik på begge sidene.

Haha! Dagens :fyflate:
 
Jekka  en øl etter lang dag på jobb, men tror ikke en engelsk bitter skal ha så mye futt i seg. Ikke akkurat bryggetabbe, men føler meg litt dum...  :bank2:
 

Vedlegg

  • Photo on 02-12-13 at 22.55.jpg
    Photo on 02-12-13 at 22.55.jpg
    210,1 KB · Sett: 806
Haha. Selg den til forsvaret. De kan droppe de over fiendens linjer og håpe at noen skyttere ser litt dårlig dagen etterpå.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
 
Satan  :doh:

Fylte cola på 2 ølfat nå nettopp. Ut av stigerøret på cola-fatet, gjennom gasslangen og inn gjennom gassventilen på ølene. Guess why...  :mad:

Nydelig pils med en anelse cola, samt en mildt humlet APA med cola-preg. Har ikke turt å prøvesmake enda  :jaha:
 
For å stille alles nysgjerrighet har jeg i kveld tatt ansvar. Du vet gjærlåsen? Tror du den faktisk låser gjæringa om den havner i vørteren? Du er ikke sikker nei? Ikke jeg heller. Derfor bestemte jeg meg for å la den bli liggende i star san-skummet i gjæringskaret da jeg tappet vørter fra kokekar til gjæringskar. Alternativet var selvsagt å ta den ut, men da hadde vi ikke fått vite om låsen faktisk låser.

Den ligger der med topp og gummipropp, selvsagt. Gjærlåsen må jo være komplett for at eksperimentet skal være gyldig. Så får vi se i romjula om jeg ender med godt øl eller ugjæra vørter.

Hvorfor skriver jeg så dette i tabbetråden? Fant liksom ikke noe annet sted som passet - selv om dette er et 100 % vitenskapelig eksperiment, ikke en tabbe, må vite.
 
fmandal skrev:
For å stille alles nysgjerrighet har jeg i kveld tatt ansvar. Du vet gjærlåsen? Tror du den faktisk låser gjæringa om den havner i vørteren? Du er ikke sikker nei? Ikke jeg heller. Derfor bestemte jeg meg for å la den bli liggende i star san-skummet i gjæringskaret da jeg tappet vørter fra kokekar til gjæringskar. Alternativet var selvsagt å ta den ut, men da hadde vi ikke fått vite om låsen faktisk låser.

Den ligger der med topp og gummipropp, selvsagt. Gjærlåsen må jo være komplett for at eksperimentet skal være gyldig. Så får vi se i romjula om jeg ender med godt øl eller ugjæra vørter.

Hvorfor skriver jeg så dette i tabbetråden? Fant liksom ikke noe annet sted som passet - selv om dette er et 100 % vitenskapelig eksperiment, ikke en tabbe, må vite.

Ah, dette har jeg lurt på i lang tid! Takk for at du forsker slik at vi nå kan bli sikre.  ;D
 
20 liter pils som står i kvit gjæringsbøtte i kjellaren, i samme rommet står det òg 30 l råsaft av eple på ein beholder med raudt lokk. Min kjære skulle hjelpa meg
å sukkra cideren.  Var ikkje Cideren som fekk sukkeret  :'(
 
Tilbake
Topp