proger skrev:Uff litt for gale og le og, men kan ikke annet. Så for meg han med vaskemakinen oppe i nord som gikk på radioen for en del år siden..........
Tim skrev:Off Runar, det der høres kjipt ut Pust rolig og kanskje tenke på en kjøleboks isteden?
Borgar skrev:Om det er noen trøst, Runarstock, så har du i alle fall klart å muntre opp både meg og kona. Lenge siden vi har ledd så mye. Tårene sprutet og vi hikstet og lo oss gjennom hver eneste setning. Trasig at du skulle bli så inderlig plaga...:-D
Maarten skrev:runarstock skrev:Forbanna plastkassemeskeboks med myke vegger som ikke holder noenting på plass.
Tid for Blingmann
proger skrev:Uff litt for gale og le og, men kan ikke annet. Så for meg han med vaskemakinen oppe i nord som gikk på radioen for en del år siden..........
Borgar skrev:Yelling Man Brewery. Passende navn, vil nok naboene dine kunne finne på å si etter i kveld...
runarstock skrev:Kunne antakeligvis stirret oppkok på kjelen nå om jeg ville............ Jeg er sint.
Valente skrev:Etter 6 timer på magnetrøreren skulle jeg om gjæringen var i gang. Men jeg så ingen vortex i erlenmeyerkolben. Hadde satt magnetrøreren opp ned. Kanskje en idee å ikke lage en hjemmelaget rører som erlik på begge sidene.
fmandal skrev:For å stille alles nysgjerrighet har jeg i kveld tatt ansvar. Du vet gjærlåsen? Tror du den faktisk låser gjæringa om den havner i vørteren? Du er ikke sikker nei? Ikke jeg heller. Derfor bestemte jeg meg for å la den bli liggende i star san-skummet i gjæringskaret da jeg tappet vørter fra kokekar til gjæringskar. Alternativet var selvsagt å ta den ut, men da hadde vi ikke fått vite om låsen faktisk låser.
Den ligger der med topp og gummipropp, selvsagt. Gjærlåsen må jo være komplett for at eksperimentet skal være gyldig. Så får vi se i romjula om jeg ender med godt øl eller ugjæra vørter.
Hvorfor skriver jeg så dette i tabbetråden? Fant liksom ikke noe annet sted som passet - selv om dette er et 100 % vitenskapelig eksperiment, ikke en tabbe, må vite.