Bryggertabber

Høres ut som det er håp i hengende snøre her! I like!

Hvis noen kan bekrefte at de har dette, så kjøper jeg over en lav sko. Så kanskje jeg slipper å vente til over sommeren med å få testet den nye kreasjonen ;)
 
Jeg skal ned å sjekke så fort kampen på tv er slutt.. Så kan jeg sende det posten i morra :)

Sent fra min GT-P5110 via Tapatalk
 
Jeg har klemring rustfri 10mm og 1/2" kuleventil til overs. Jeg sender det i posten fra jobb i morra, og det koster deg ingenting. Se på det som en takk for sist :)
 
Har og en klemringskobling som måler 10mm i åpningen, jeg antar at denne dimen er samme som ringen innvendig? Si fra hvis du vil ha. Jeg har ikke bruk for den. Har også en som måler 12mm i åpningen.

Ah. alles in ordnung ser det ut som :)
 
Takker for tilbudet Miguel, som du ser ordnet det seg. Som vanlig; for en gjeng her inne! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Gjett hva som skjer med ølen i gjæringsskapet om kontrolleren står på 19 og føleren har havnet utenfor skapet i et rom som holder >19.
Bunnfrossen øl, det er hva som skjer :-/
Heldigvis hadde gjæren gjort seg ferdig før sensoren ramlet ut, så jeg har håp. Men jeg må nok tilsette litt ekstra gjær til karbonering =)
 
Jekka en øl etter lang dag på jobb, men tror ikke en engelsk bitter skal ha så mye futt i seg. Ikke akkurat bryggetabbe, men føler meg litt dum... :bank2:
Hehe, uff det så vondt ut.
Og det verste var vel at vet var litt vanskelig å bortforklare?? o_O
 
Her er mitt bidrag.

For en god stund tilbake tilsatte jeg en tommestokk og 61 gram Nortern Brewer på 60 minutter. Tommestokken lå oppe på lokket for å holde på plass et liggeunderlag jeg brukte som isolasjon. Da jeg løftet av lokket for å ha i 60min humlen skled tommestokken av lokket og oppi kokekjelen. Det første jeg gjorde var å rope noen velvalgte ord før jeg startet jobben med å fiske den opp igjen. Jeg løp ut i snekkerboden og skjærte til et passende verktøy og etter noen forsøk klarte jeg å fiske opp tommestokken igjen.

Jeg er usikker på hva denne 60 min tilsetningen gjorde med smaken på ølet, men det er i alle fall drukket opp og det er ingen som har klaget på smaken :)
 
Her er mitt bidrag.

For en god stund tilbake tilsatte jeg en tommestokk og 61 gram Nortern Brewer på 60 minutter. Tommestokken lå oppe på lokket for å holde på plass et liggeunderlag jeg brukte som isolasjon. Da jeg løftet av lokket for å ha i 60min humlen skled tommestokken av lokket og oppi kokekjelen. Det første jeg gjorde var å rope noen velvalgte ord før jeg startet jobben med å fiske den opp igjen. Jeg løp ut i snekkerboden og skjærte til et passende verktøy og etter noen forsøk klarte jeg å fiske opp tommestokken igjen.

Jeg er usikker på hva denne 60 min tilsetningen gjorde med smaken på ølet, men det er i alle fall drukket opp og det er ingen som har klaget på smaken :)

Kunne vært mye verre :) tror det ville vært en større risk om du tilsatte på <5 min.
 
Jeg har i det siste kjørt et veldig enkelt humleskjema, med en tilsetning som FWH, en ved flameout, og eventuelt tørrhumle.

Så også i dag, var planen. Og så oppdager jeg en skål med humle som står igjen når jeg har kjølt ned vørteren. Så det ble FWH og tidlig tørrhumling i dag.

Men det blir sikkert øl av det også.
 
Ikke akkurat en kritisk tabbe, heller festlig.

Hadde satt på ventilene på fatet omvendt. Skrudde løs den ene, og dobbeltsjekket igjen at co2-koblingen gikk på den andre som fortsatt satt på. Det jeg glemte var å skru av gassen. Èn meter høy saison-ølfontene ut av ølhullet på fatet. Artig artig.
 
Hehe, det løser vel problemet ditt med det fatet som er lekk; nå har du mindre øl å bli kvitt for å få tømt fatet ditt ;)
 
Tilbake
Topp